2 zonekleppen aansturen

Opties

Is het mogelijk om 2 bestaande zonekleppen part aan te sturen? Heb ik dan 2 ontvangers nodig?

De ontvanger zal immers op de zoneklep moeten worden aangesloten.

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    Je kan ook een klep met een bedrade thermostaat aansturen.
    Vertel eens wat meer over je situatie ?(warmtebron, kamers, radiatoren, vvw, zones, wat wil je bereiken?)
  • Armantado
    Opties
    Hallo Adreplusplus, de situatie is als volgt. Achter de cv zijn 3 zones aangesloten: badkamer (vv+radiator), onderetage (2*vv+radiatoren), bovenetage (3 kamers en draadloze oude thermostaat). Ik was op zoek naar een vervangende thermostaat voor de bovenetage, maar denk nu dat het handiger is de zonneklep hiervan te verwijderen en 3 Tado radiator thermostaten te gebruiken.
    De thermostaat in de woonkamer wil ik dan ook vervangen voor een draadloze Tado.
    Bij de cv heb ik dan 3 aparte aansturing en nodig voor: zonneklep badkamer, zonneklep onderetage, aansturing cv-ketel door de 3 thermostaatknoppen.
    Daarom mijn vraag of dit kan en of ik dan 3 ontvangers naast elkaar moet gebruiken?
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Je kunt 1 zoneklep of 1 cv ketel aansturen per draadloze ontvanger of per slimme thermostaat
  • Armantado
    Opties
    Hallo Douwe,
    De badkamer laaat ik dan zoals het nu is. De onderetage middels een Tado thermostaat met ontvanger aangesloten op een zoneklep en de 3 thermostaatkranen met een andere ontvanger aan de ketel verbinden? Zou het zo dan lukken?
    Dat kan dus alleen als de thermostaten en ontvangers apart gepaid worden. Ik weet niet of dat mogelijk is?
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Helaas, dat is niet mogelijk.
    Je moet bij Tado denken aan min of meer standaard opstellingen waarbij de kamers aparte zones zijn die geregeld worden via de slimme knoppen. Niet aan een opstelling met meerdere kleppen en systemen door elkaar heen.