Zonder wijzigingen in mijn instellingen maakt de Tado bridge geen internet verbinding meer

Opties

Ik gebruik naar volle tevredenheid, al een aantal jaren, een Tado thermostaat en radiatorknoppen. De bridge maakt ineens geen verbinding meer met de server terwijl er niets is gewijzigd in mijn router instellingen. Reset, meerdere malen, heeft niets opgeleverd.

Iemand een idee?

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Handleiding?

    https://support.tado.com/nl/articles/3482506-de-internetbridge-maakt-geen-verbinding-met-internet-hoe-kan-ik-dit-oplossen
  • TimSvT
    Opties
    Bridge maakt geen verbinding met de cloud. Handleiding gevolgd.
    Bekabeling gecontroleerd en doorgemeten, zwaardere voeding geplaatst.
    Slechts heel even verbinding gehad met de server met slechts een deel van de geïnstalleerde radiator knoppen.
    Installatie heeft meerdere jaren foutloos gewerkt met huidige router en instellingen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Neem contact op met Tado support via de chat...

  • TimSvT
    Opties

    Dat was mijn volgende stap na het beproeven van dit kanaal.

    Ondertussen ook gedaan, helaas maakt de bridge niet eens meer contact met mijn router.

    Het meest bijzondere is wel dat na vele resets het spontaan bijna 24 uur weer "normaal" gewerkt heeft zo der verdere aanpassingen in de omgeving.

    Volgens mij is de bridge defect.

  • Andreplusplus
    Opties
    Heb je toevallig een nieuwe magnetron? Of een andere mogelijke stoorzender?
  • TimSvT
    Opties

    Nee.

    Overigens zou dat alleen de communicatie verstoren tussen de bridge en de Tado componenten. De bridge zelf zit bedraad aan de router op een meter of 5 afstand.