Mogelijkheid tot instellen meerdere weekschema's voor mensen met ploegensysteem

Opties

Ik zou het súper handig vinden moest er in het weekschema een optie zijn om te switchen tussen 2 of 3 weekschema's(voor de mensen die in een ploegensysteem werken bijvoorbeeld). Op die manier zou je gewoon kunnen kiezen voor het schema van 'week 1', 'week 2' of 'week 3' en hoef je niet telkens heel je week opnieuw te programmeren.

Een andere mogelijkheid zou bijvoorbeeld een(of meerdere) 'extra' dag(en) in de week zijn. Een soort 'bufferdag' die je kan gebruiken om een dagschema in op te slaan zonder dat deze gebruikt wordt, zodat je de week erna deze dag enkel maar hoeft te kopiëren en terug op alle weekdagen kan plakken om zo snel en gemakkelijk heel je schema terug aan te passen. Deze buffer dan eventueel een naam/label(bijvoorbeeld 'vroege', 'late') naar keuze kunnen geven zou het terugvinden van een bepaalde dagindeling kunnen vergemakkelijken.

4
4 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Kan wel met home assistant e.d. niet met TADO. Gaat ook niet gebeuren vrees ik
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit is al heel vaak voorgesteld. Ik heb ook wel uitgebreide voorstellen hier neer gezet. Is nooit wat mee gedaan.

  • Andreplusplus
    Opties
    Je kan in ieder geval wel een beetje meerdere schema's maken, eentje met een schema voor elke dag afzonderlijk, eentje met werkdagen/weekend en eentje met alke dagen gelijk. En daar kun je dan tussen switchen.
    Maar inderdaad, tado zou dit zo veel mooier kunnen maken...
  • Inderdaad, gewoon verschillende presets per kamer! Moet niet heel ingewikkeld zijn lijkt me…
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Is niet heel ingewikkeld, maar er is gewoon geen ontwikkeling bij Tado. En al helemaal niet op basis van voorstellen van gebruikers. Alles ligt stil.

  • Andreplusplus
    Opties
    Stilliggen doet het niet, bijna wekelijks een nieuwe app versie met "Verschillende aspecten van de UI, stabiliteit en snelheid verbeterd", maar wat al die wijzigingen inhouden daar kom je nooit achter.
    Tado concentreert zich op de achterkant met ketel-reparaties die je met tado partners kunt laten doen. Kansloze actie, tenzij dat met grote landelijke partners als Feenstra zou zijn (wat niet zo is).
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja de web app wordt ook meerdere keren per week "geupdate", maar functionele verbeteringen zijn er bijna nooit.

    Wel verslechteringen. Zoals bijvoorbeeld recent de gedetailleerde info mbt het weer die verdwenen is.