Woonkamer verwarmt als ik een slaapkamer verwarm

Opties
Ik heb recent een tado systeem geïnstalleerd. Op het moment dat we een slaapkamer verwarmen, gaat de woonkamer ook verwarmen. In de app staat de woonkamer gewoon uit, maar het is 23 graden in de woonkamer dus hij is toch echt aan het verwarmen Dat is uiteraard niet de bedoeling. Heeft iemand tips om dit op te lossen?

Reacties

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Ja, tips.

    Als je Tado installeerd moet je eigenlijk op (bijna) alle radiatoren en vloerverwarming ook een Tado regeling zetten. Dat heb je waarschijnlijk niet gedaan? Het is eenvoudig te begrijpen. Als er een slaapkamer warmte vraagt stroomt het warme water overal heen waar het kan. Als het beneden niet wordt tegengehouden dan wordt het beneden ook warm.

  • Hoi herres,

    Dank voor je reactie.
    Ik heb vloerverwarming in de woonkamer die ik bedien met de tado thermostaat en 2 slaapkamers met een tado thermostaat knop.
    Het issue is dus dat als een thermostaat knop in een slaapkamer wordt gebruikt, de vloerverwarming ook aan schiet.
    Heb je nog tips?

    Groet
    Julien
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Hoe is de watertoevoer naar de vloerverwarming geschakeld? Met een zone klep?

    Dan moet je die ook door Tado laten aansturen
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Wat bedoel je precies met “Ik heb vloerverwarming in de woonkamer die ik bedien met de tado thermostaat” ?
    Hoe is dat geschakeld?
    En hoe schakelt Tado de cv ketel ?
  • Dank voor de vragen. Voorheen schakelde ik de vloerverwarming in via bedrade thermostaat van Honeywell. Nu heb ik een bedrade slimme thermostaat van tado en die heeft de functie van de Honeywell overgenomen. Ik heb verder geen niets veranderd aan de vloerverwarming installatie.
    Lost een draadloze ontvanger iets op of moet ik nog iets aan die vloerverwarming installatie veranderen?
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Wat wordt er nu precies door de tado thermostaat geschakeld?

    Hoe wordt de cv ketel gestuurd?


    Hoe wordt de vloerverwarming geschakeld?

    Hoe is de configuratie van je tado systeem?

    Geef antwoord op de vragen die gesteld worden. Anders weten wij het ook niet
  • Hoi Douwe,

    Ik vrees dat ik er niet zoveel verstand van heb. Ik heb mijn vloerverwarming installateur gevraagd of ik een zone klep heb. Ik wacht dat antwoord even af.

    Ik weet niet hoe het geschakeld is of hoe ik het beter kan uitleggen. Dus ik zal een installateur laten komen om het na te lopen en goed aan te sluiten. Dank voor de moeite.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Jammer dat we er zo niet uitgekomen zijn.
    Succes verder.