Temperatuurinstelling gaat vanzelf omhoog bij handbediening. Hoe kan dat?

Opties
Wij hebben al flink wat jaren een Tado thermostaat. En die werkte altijd zonder problemen. Maar ineens is er iets bijzonders aan de hand.

Zodra we op de wand-unit willen kijken hoe warm het is, en dus op de witte knop drukken, gaat de thermostaat heel vaak uit zichzelf over op handmatig aanpassen van de temperatuur, waarna de instelling vervolgens uit zichzelf een paar graden omhoog gaat. We kunnen hem vervolgens wel weer zelf naar beneden zetten, maar dit is uiteraard vreemd en niet de bedoeling.

Wie kan verklaren wat hier aan de hand is?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan is er wat stuk denk ik. Hij "denkt" dat je je vinger op een van die pijltjes hebt terwijl dat niet zo is.

    Het enige wat ik me nog kan voorstellen wat je zelf kunt doen is schoonmaken, anders zal het een nieuwe kopen worden.

  • Andreplusplus
    Opties
    vinger te lang op het knopje naast de witte knop (zie je pijltjes verschijnen?)
  • Nelis72
    Opties

    Bedankt voor het meedenken … maar ik druk alleen één keer kort op de ronde knop. Ik blijf verder overal af. En daarna gaat hij magisch zelf aan het werk. Ik kan helaas geen filmpje posten.

  • Nelis72
    Opties

    Ik vrees het ook. Schoonmaken al geprobeerd 😕

  • Andreplusplus
    Opties
    @Nelis72 je kan een foto of filmpje posten vanaf tablet of pc, niet vanaf telefoon op dit forum
  • Ik had ook zoiets dergelijks, 2 van de 3 kamers springen bij het openen van de app spontaan naar 15 graden (of waren daar al op gesprongen)

    Dag later spontaan naar 17 graden.

    Kamers verwijderd en opnieuw ingesteld, daarna begon de derde kamer te verspringen. Ook die verwijderd en opnieuw ingesteld. Daarmee geen problemen meer gehad.