aansluiting tado slimme Thermostaat V3+ op nefit topline ketel uit 2014

Opties

De Nefit ketel is in 2014 geplaatst.


De huidige thermostaat een modulen 300 hangt niet in de woonkamer maar in een tussen kamer die in de wintermaanden is afgesloten.


Tengevolge hiervan krijgt de thermostaat geen juiste gegevens meer.


Verplaatsing van de thermostaat zou de beste optie zijn echter dit vergt voor de verlenging van de thermostaat kabel aanzienlijke ingrepen in de woning.


De optie is dus een draadloze thermostaat met een base station.


Hier voor komt de Tado Slimme Thermostaat V3+ in aanmerking


Mijn vragen luiden als volgt:


1. Kan de slimme thermostaat V3+ op de bestaande installatie (topline HRC 45/cw6 T3 II worden aangesloten?


2. Is voor de installatie een Rcc module gefit 737320 benodigd?


3. Het is de bedoeling om het base station aan te sluiten op de plaats van huidige thermostaat moduline 300 met de bestaande draden. Is dit mogelijk?

Beste Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Dat kan ook, als er maar een stopcontact in de buurt is
  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Dat zou ook wel kunnen, maar waarom een lange draad door het huis als het met een kort draadje tussen ontvanger en ketel kan? Ik weet natuurlijk niet hoe groot je paleis is, maar ontvanger en thermostaat moeten beide via de bridge kunnen communiceren, dan kunnen beide opties functioneren.
    Voor de ontvanger heb je nog wel een stopcontact nodig.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Voor aankoopvragen aub contact opnemen met Tado zelf via de chat. Dit is een gebruikersforum.

  • Andreplusplus
    Opties
    1 ja, maar dat helpt niet als de bedrading niet verlengd wordt
    2 nee
    3 ik weet niet wat je bedoelt met base station

    Je kunt een draadloze ontvanger met slimme draadloze thermostaat toepassen.
    Ontvanger bij de ketel en daar op aansluiten. De thermostaat op een geschikte plaats in de gewenste kamer.
    Desgewenst kun je uitbreiden met meer tado mogelijkheden (extra knoppen ed), maar dat is voor het verplaatsen van de thermostaat op deze manier niet noodzakelijk.
  • Beste Andreplusplus


    Dank voor je antwoord

    Met base station bedoel ik draadloze ontvanger.

    Waarom moet de draadloze ontvanger bij de ketel geplaatst worden en kan deze draadloze ontvanger niet op de plaats van de oude thermostaat geplaatst worden?

  • Thx, dat maakt een hoop duidelijk. Had niet aan de bridge gedacht