Enkel als wireless receiver permanent aan staat, verwarmt het huis

Opties
mathiask
mathiask
november 2023 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Ik stel de vraag hier maar, want Tado support is even behulpzaam als airpods voor een dove. VERSCHRIKKELIJKE customer support.

Ik heb een wireless receiver gekocht, gewired als in de instructies stonden. Hiervoor had ik een Toon, die ook met een wireless receiver was verbonden. Deze Toon receiver werd op exact dezelfde manier verbonden als de Tado. Alles werkte prima met de Toon, (hier in Belgie Boxx genoemd), maar omdat support werd beeindigd moest ik wel iets anders.

Alles powert netjes aan, maar hij begon maar niet met verwarmen. Alles staat als verbonden in de app, care & protect toont ook geen boiler problemen. Echter nog altijd geen verwarming na op zowel de app als op mijn smart thermostat de temperatuur te hebben veranderd. Op de receiver zie ik mooi het lampje van de WIFI en de powerknop permanent branden. Voor de rest brandt niets.

Dan maar eens geprobeerd om de test modus te activeren, echter blijkt dat dit niet de test modus is maar de "permanently on" modus. Hierin verwarmt ie wel, maar gaat ie niet uit en wordt het dus knoer heet in huis.

Is mijn tado receiver kapot? De retour periode voor mijn smart thermostat is al voorbij omdat Tado's support ruk is en daarna hun levering ook nog eens enorm lang duurde (langer dan mijn retourperiode) dus retouren is geen optie hoe graag ik het ook zou willen.

Iemand tips?

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Ga naar https://tado.com/start of gebruik de wizzard in de app.

    Volg nauwkeurig alle stappen.

    Alleen aansluiten is niet voldoende
  • mathiask
    mathiask
    november 2023 aangepast
    Opties

    Dit is uiteraard (zoals al aangegeven in het originele bericht) al gedaan he... Je moet in de app de hele wizard door om hem uberhaupt aan te sluiten.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    november 2023 aangepast
    Opties
    Je moet de receiver wel in een kamer als zoneregelaar instellen, en dan het setpoint voor die ruimte verhogen. Het reageert niet direct, het kan een minuut of zo duren.

    Je geeft verder geen informatie hoe e.e.a geconfigureerd is, dus wordt een beetje gokken zo.

    Ook niet dat je de wizzard had doorlopen, althans ik haal dat niet uit je bericht
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je vindt dat je alles goed gedaan hebt dan heeft het geen zin meer om hier je vraag neer te leggen!

    Neem dan contact op met de servicedesk via de chat.

  • mathiask
    mathiask
    november 2023 aangepast
    Opties

    Support reageert niet gedurende lange periode, en komt dan terug met dezelfde vraag als 3 dagen geleden "wat is het serienummer". Ja typ, die gegevens heb ik al gegeven. Vervolgens ben je weer aan het wachten.

    Ik heb de steeds terugkomende tip op dit forum geprobeerd en raar maar waar; het werkt. Gewoon alles verwijderen en opnieuw linken in de app. Dit tot 3x in exact dezelfde volgorde geprobeerd en inderdaad het werkte na de 3e keer. Zal wel ergens een bug in de registratie van de modules zitten.

    Ik heb voor de zekerheid de 2e keer mijn vriendin laten proberen (: Lijkt dus echt luck of the draw te zijn of alles goed samen communiceert.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het probleem is dat de meeste mensen die hier komen beweren dat ze alles goed gedaan hebben, dan krijgen ze de tip "ga naar https://tado.com/start en installeer de boel" maar dan komen ze terug met "hoeft niet, heb ik al gedaan" en dan kunnen wij niets meer doen. Je hebt dan ergens wel iets niet goed gedaan (geskipped of verkeerd beantwoord) maar dat is achteraf niet meer te zien.

    Pas als die schroom om het opnieuw te doen overwonnen is gaat het ineens wel werken. Dit zelfde scenario had je al in 10 recente topics kunnen vinden.

  • mathiask
    mathiask
    november 2023 aangepast
    Opties

    Schroom, of het is gewoon al een tijd lang buggy. Het aantal topics waarin mensen pas na 2-3 keer alles hebben werken doet in ieder geval het laatste vermoeden.


    De abominabele klantondersteuning is de kerst op de taart dan.

  • Andreplusplus
    Opties
    Het is in alle gevallen achteraf terug te leiden naar user error #1: niet nauwkeurig (genoeg) alle stappen uitvoeren.
    Velen gaan helaas bijv eerst zelf prutsen met de thermostaat (zonder aangesloten bridge). Dan googlen of naar dit forum en dan pas de handleiding/wizard volgen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee, het doet (wat Andre ook al schrijft) vermoeden dat de klanten in eerste instantie gewoon niet goed lezen en stappen niet uitvoeren. Je ziet dat ook aan het feit dat ze meestal de "handleiding voor professionele installateurs" volgen terwijl ze doe-het-zelvers zijn. Dan zou je die handleiding na het lezen van de titel al opzij moeten leggen maar dat doen ze dan dus niet.

    Dan gaan ze aan het werk en slaan die stappen mbt het uitschakelen van de ketel over. Een beetje logisch ook wel want die zijn geschreven voor de situatie in Duitsland en Belgie en daardoor veel te ingewikkeld. In Nederland zit een ketel niet vast aangesloten maar gewoon met een steker in het stopcontact, dus dat moeilijke gedoe met stroom uitschakelen hoeft niet, gewoon steker eruit trekken.

    Maar omdat mensen denken "dat ga ik echt niet doen" slaan ze de vaak essentiele stap "ketel uit doen" over en werkt de boel niet zelfs als alles goed is aangesloten en geconfigureerd, puur omdat de ketel alleen direct na inschakelen een detectie van het thermostaat type doet.

    Maar nee, liever gooien we het op een bug. En klikken op "afkeer" als iemand het goede antwoord geeft. HELD!