2 draadloze ontvangers op intergas xtreme 36

Opties

Goedendag,

ik heb een Intergas xtreme 36 ketel waar ik 2 thermostaten op kan aansluiten 1 voor een LT zone voor mijn vloerverwarming op de beneden verdieping. En 1 voor een HT zone op de bovenverdieping met radiatoren. Beide kunnen opentherm worden aangesloten

Ik heb voor de boven verdieping al een draadloze ontvanger op mijn ketel aangesloten en STK's op al mijn radiatoren.

Nu ben ik nog op zoek voor de juiste oplossing om mijn vloerverwarming goed aan te sturen. Ik heb een ST bedraad aangesloten op een kastje voor het aansturen van mijn zoneklep (danfoss amz 112 ses) daarvandaan gaat er een kabel naar mijn ketel maar deze werkt nu aan/uit en kan niet moduleren op deze manier. de zoneklep zit in de retour leiding, heb overigens gelezen dat dit geen probleem zou moeten zijn. ook zit er een bypass in de leiding

Nu is mijn vraag of ik hier ook een draadloze ontvanger voor kan gebruiken die aangesloten is op mijn ketel en draadloos communiceert met mijn ST in `de woonkamer die dan bedraad is aangesloten op mijn zoneklep (soort van optie 2 dus maar dan zonder de STK's)

Een 2de draadloze ontvanger dus op de LT zone van mijn ketel zodat ik deze ook modulerend kan aansturen

Heb al vele oplossingen voorbij zien komen in het forum maar niet helemaal zoals mijn situatie is

Alvast bedankt voor de reacties

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    Ja, volgens mij is dat mogelijk. Je moet bij de SRKs in de gaten houden dat de juiste (HT) ontvanger als zoneregelaar is ingesteld. Verder is het eigenlijk optie 2 naast een gewone installatie, gecombineerd omdat er maar 1 bridge mogelijk (en nodig) is
  • rene__d
    Opties
    Goedemorgen, ik heb de 2e draadloze ontvanger geplaatst en geconfigureerd en werkt naar behoren.

    Ik kwam alleen in de instellingen van de thermostaat hc01, hc02 tegen, ben erg benieuwd waar deze voor gebruikt worden?
  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    november 2023 aangepast
    Opties
    HC00, HC01, HC02 staat voor het verwarmingscircuit (Heating Circuit?), ik weet niet wat de betekenis er van is, tado kan maar 1 circuit aansturen. Voor bijv EMS bus _moet_ je HC00 kiezen en voor OpenTherm HC01, voor Vaillant eBus HC01 of HC02, afh van de controller, standaard HC01, relaismodus HC01.
    Niet over nadenken verder, dit is hoe het in de tado documentatie staat.
  • rene__d
    Opties
    Ok top bedankt voor de hulp
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    november 2023 aangepast
    Opties
    Officieel worden meerdere draadloze ontvangers in 1 woning niet ondersteund.
    Vreemd dat het dan wel werkt.



    https://support.tado.com/nl/articles/3752262-hoeveel-kamers-en-apparaten-kan-ik-in-mijn-tado-woning-hebben
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat iets "niet ondersteund" wordt betekent niet altijd dat het ook niet werkt. Dat hangt af van de manier waarop "ondersteund" gedefinieerd is. Soms zijn er dingen die wel werken maar waar men geen ondersteuning op wil verlenen als er problemen mee zijn (bijv bugrapporten).

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Dit staat er:

    Houd er rekening mee dat je ofwel 1 Extensiekit of 1 Draadloze Ontvanger per tado° Woning kunt hebben.

    Dus ik zou het niet doen.