Tado Wired Smart Thermostat V3+ wordt heet (het apparaat zelf)

Opties
Aulani
Aulani
november 2023 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Hi allen,


Ik ben vandaag overgegaan van een ouderwetse thermostat naar een smart thermostat, de Tado Wired Smart Thermostat V3+. Nu heb ik volgens mij alles goed ingesteld en lijkt die te werken, alleen klopt de temperatuur niet die het apparaat aangeeft. Hij begon op 24graden en inmiddels staat die op 28,3 graden. Dit klopt totaal niet.


Nu kan ik de temperatuur corrigeren in de app, alleen wat mij opvalt is dat het apparaat zelf bloedheet is als ik het aanraak. Dit lijkt mij niet normaal en ook de oorzaak van het feit dat de temperatuur niet klopt.

CV Ketel: Nefit Proline HRC 24 (CW3/4)

Instellingen:

Conf. Menu: D031

Setting: HC01

Warm water aansturing: x (wat houdt dit in?)

EK: x (wat houdt dit in:)

Ketel: aangesloten op het oranje blokje

Iemand enige idee hoe dit te verhelpen is?

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties
    zo snel mogelijk loskoppelen en kijken wat er aan de hand is.
    Worden de batterijen heet? Staat er een spanning op de draden van de ketel? Gebruik je relais mode (on/off) en is de last te groot? (Uit mijn hoofd max 6A bij 230V)
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Zo te zien heb je de handleiding voor professionele installateurs gevolgd terwijl je geen professionele installateur bent!

    Gebruik in plaats daarvan je computer via de website https://tado.com/start om de boel te installeren.

  • Aulani
    Opties

    Dank jullie wel voor jullie reacties! Het probleem is inmiddels verholpen. Het configuratiemenu bleef op D01 staan, ondanks meerdere pogingen om het naar D031 te wijzigen. Het staat nu correct ingesteld, en de thermostaat wordt niet langer warm.

    Echter, vanochtend dook er een ander probleem op. Gisteren kon ik de verwarming bedienen en ging deze aan. Sinds vanochtend slaat de verwarming niet meer aan en wordt het niet meer warm.

    Als extra informatie, ik heb de blauwe en rode draden op de + en - aangesloten op mijn thermostaat.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Gebruik je computer via de website https://tado.com/start om de boel te installeren.

    Kies niet "ik ben een professionele installateur" als je dat niet bent.