Tado Wired Smart Thermostat V3+ stuurt ketel niet meer (Nefit Proline HRC 24 (CW3/4))

Opties
Aulani
Aulani
november 2023 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag ben ik overgestapt naar het concept van een smart home en heb ik mijn oude standaard thermostaat vervangen door de Tado Wired Smart Thermostat V3+. In de veronderstelling dat het installeren van deze slimme thermostaat net zo eenvoudig zou zijn als het instellen van Philips Hue lampen, heb ik alle stappen doorlopen en de Tado thermostaat geïnstalleerd.

Naar mijn idee is de installatie goed verlopen, omdat de thermostaat lijkt te werken. Wanneer ik de verwarming hoger instel, wordt de temperatuur netjes verhoogd.

Echter, vanochtend (2 dagen na installatie) wilde ik de verwarming instellen op 20 graden en merkte ik dat hij niet reageerde. Ik heb de thermostaat vervolgens op 25 graden gezet, maar het blijft 18 graden in huis en de verwarming wordt niet warm. Het warme water functioneert wel.

Kan iemand mij helpen met het identificeren van wat er mogelijk fout is gegaan? Ik kom er zelf niet uit.

Hier zijn de instellingen van mijn CV-ketel:

  • CV Ketel: Nefit Proline HRC 24 (CW3/4)
  • De ketel is aangesloten op het oranje blokje

En hier zijn de instellingen van mijn thermostaat:

  • Terminals: - (blauw) / + (rood)
  • Configuratiemenu: D031
  • Instelling: HC01
  • Warmwateraansturing: x (kunt u uitleggen wat dit inhoudt?)
  • EK: x (kunt u uitleggen wat dit inhoudt?)

Elke hulp wordt zeer gewaardeerd. Dank je wel!

Aansluiting Tado Thermostat & CV ketel


Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Gebruik je computer via de website https://tado.com/start om de boel te installeren.

    Kies niet "ik ben een professionele installateur" als je dat niet bent.

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    november 2023 aangepast
    Opties
    Lijkt op zich prima. Het heeft blijkbaar ook gewerkt? Ik zou de draden bij de tado wat inkorten zodat het blanke deel niet per ongeluk kortsluiting kan maken.

    Kruisje bij HW betekent geen warmwater aansturing door tado. EK x betekent geen extensiekit. En dat klopt.

    Overigens 2x dezelfde vraag net iets anders stellen helpt niet per se. Hier zeg je "goed verlopen", en in ander topic "thermostaat wordt heet". Is die niet ondertussen stukgegaan?