pelletkachel cv en losse cv

Opties

Beste,


IK heb een vraag of ik de tado kan gebruiken voor mijn installatie.


Mijn thuis situatie is :

dat ik nog gewoon een cv heb ( nefit proline nxt hrc 30 cw5 )

en er komt een pelletkachel cv met buffervat installatie bij


De pelletkachel cv verwarmd de woonkamer en buffervat , en vanuit de buffervat kan ik ook tapwater en cv water vanaf pakken , maar bij de buffervat komt een pomp te staan die het water na de cv installatie toe stuurt . kan ik dan met de tado beide apparaten besturen dus de cv en pomp ?

Reacties

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Dat lijkt me te ingewikkeld en buiten standaard om met Tado goed te kunnen oplossen. Ik heb er geen voorstel voor.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    In dit geval zou Tado de pelletkachel moeten sturen en de pelletkachel de cv ketel aan laten sturen.

    Net zoal bij een hybride warmtepomp.

    Je zou de leverancier van de pelletkachel moeten vragen voor een oplossing
  • LG1991
    Opties

    zou het mogelijk zijn als ik 2 thermostaten aanschaf en 6/7 slimme radiator knoppen voor mijn verwarmingen aan te sturen .

    de 1e thermostaat is gekoppeld aan de pomp van de buffervat en die stuurt alles rond door het systeem


    en de 2e thermostaat koppelen aan de cv ( gas ) installatie en die zet ik bewust laag ingesteld zodat die niks doet alleen pas voor nood dat ik die in gebruik kan nemen.


    en was mijn vraag kan dit ? en of beide slimme radiator knoppen communiceren met beide thermostaten ?

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Tado is daar echt geen geschikt systeem voor. Je gaat je hier een buil aan vallen.
  • LG1991
    Opties

    ideeën over welk systeem er wel geschikt voor is ?