Check of nieuwe opstelling klopt

Opties

Hoi,

Voordat ik heel veel Tado ga aanschaffen wil ik even checken of de opstelling die ik bedacht heb correct is.

Ik heb de volgende situatie. 1 x woonkamer, 1 x aanbouw, 4 x slaapkamer, 1x hal, 1x badkamer

  1. woonkamer vloerverwarming. => bedrade thermostaat aangesloten op zoneklep bij verdeler vloerverwarming. thermostaat hangt in de woonkamer
  2. aanbouw vloerverwarming + 3 radiatoren => bedrade thermostaat aangesloten op zoneklep bij verdeler vloerverwarming + 3 tado radiator knoppen + draadloze thermostaat aangesloten op ketel. Temperatuur meting wordt door draadloze thermostaat gedaan. draadloze thermostaat hangt in de aanbouw samen met de tado radiatorknoppen.
  3. badkamer vloerverwarming + 1 radiator => bedrade thermostaat aangesloten op zoneklep bij verdeler vloerverwarming + 1 tado radiatorknop. Temperatuur meting wordt door radiator knop gedaan en niet door de thermostaat omdat deze niet in de badkamer zit. Weet niet zeker of dit kan maar scheelt aanschaf draadloze temp sensor.
  4. slaapkamers + hal => 5 tado radiatorknoppen

Dit betekent dat ik het volgende moet aanschaffen:

  • 3x bedrade thermostaat
  • 1x draadloze thermostaat
  • 9x tado radiator knop

Klopt dit zo of maak ik een denk fout?

Hoor het graag.

Sander

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    Bij de draadloze thermostaat hoort een ontvanger. Die sluit je dus aan op de ketel En voor de zekerheid: je hebt een starterkit nodig met een bridge. Hier zijn verschillende varianten van met een variërende mix van tado componenten.
    Het lijkt een groot huis, zorg dat je bridge op een plaats kan installeren zodat de afstand tot de componenten niet té groot is.
    Ik neem aan dat je inderdaad 3 verdelers hebt, dan zou deze aanpak kunnen werken.
    Wacht voor de zekerheid op een 2e reactie (second opinion), ik ben ook maar een tado medegebruiker.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Ik weet niet hoe groot je badkamer is, maar een zone klep is misschien wat overkill
    Misschien kun je ook de vv sturen met een slimme radiator knop.
  • Stembert
    Opties

    Beide dank voor jullie reactie. @Douwe goede suggestie. Wellicht dat dit ook een oplossing is voor de aanbouw en alleen de vloerverwarming van de woonkamer te voorzien van een zoneklep. Wel vraag ik me af of een knop plaatsen net zo goed werkt als met een zoneklep.