Aansluiting Slimme Thermostaat op zonneklep

Opties

Hi Allemaal,

Ik wil mijn zoneklep aansluiten op mijn slimme thermostaat, maar heb een probleem met de aansluitingen.

Kan iemand mijn helpen met de juiste bekabeling?

Mvg,

Niels

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties
    Leg aub even uit waar we naar kijken?
    (En foto's kun je het beste via tablet of PC hier plaatsen)
    Heb je een tado thermostaat en zie ik daar een draadloze ontvanger?
  • NielsB86
    Opties

    Sorry, ik zal hem even beschrijven.

    Wij hebben een een zoneklep op de vloerverwarming ( Een Honeywell Baurkmann Z100-Age ( foto1)), deze krijgt voeding via het Siemenskastje op foto 2, nu moet ik mijn Tado Slimme Thermostaat erbij aansluiten dat de klep sturing krijgt wanneer op en dicht te gaan. Ik heb hem nu afgesloten zoals op de foto maar de klep gaat niet op of dicht. Op de CV zit een draadloze extensiekit.

    Kan iemand helpen hoe ik de bedraging moet aansluiten om de klep werkend te krijgen of het is beter een nieuwe klep aan te schaffen?


  • Andreplusplus
    Opties
    Ok, ik weet niet hoe het voor tado was aangesloten of is de hele set-up nieuw?), maar de Siemen Sem62.2 is een gewone transformator. Die sluit je aan op 230V op L en N en de G0 en G contacten leveren 2x 24 V.
    De klep moet op die 24 V kant aangesloten worden. En dat kan je schakelen met het relais van de tado ontvanger.
    Ik zie alleen losse uiteinden van draden, ik kan nu niet zien wat op welke manier verbonden is.
    Maar het zou zo kunnen: 1 draad van de klap op G0, G aansluiten op COM van de tado, 2e draad van de klep op NO. De ontvanger moet in relais mode staan