Slimme Radiatorknop offline,

Opties
De knop is volgens de app offline, hoewel de knop zelf bij (her)installatie 000 geeft en verder ook geen foutmelding heeft. Wat is mijn probleem dan eigenlijk?

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    geen verbinding met de bridge na het pairen (dat is de ooo: pairing gelukt)
  • Doppia
    Opties
    Maar hij is jarenlang wél gewoon verbonden geweest. In de omgeving is verder niets veranderd. Is ie dan kapot?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Zou kunnen. Als je dat wilt checken haal de knop dan even van de verwarming en leg em ergens meer in de buurt van de bridge (2 meter er vanaf ofzo) en kijk of ie dan wel verbonden blijft.

    Als ie dan ook offline gaat is ie stuk (aangenomen dat je de batterijen al gecontroleerd hebt).

  • Andreplusplus
    Opties

    Of een stoorzender in de vorm van magnetron, modem/router oid. Als het iets frisser in de kamer is nu de temperaturen dalen geeft de batterij minder power, dus misschien net op net randje van de signaalsterkte om de bridge te bereiken?

  • Doppia
    Opties

    Hartelijk dank voor jullie reacties, maar het blijft voor mij een mysterie. De batterijen waren nieuw. Deze radiatorknop (in een kast, voor de vloerverwarming) hangt samen met een andere radiatorknop (in een convectorput) onder de hoofdthermostaat. Ik heb de radiatorknoppen omgewisseld en nu werkt alles weer. ?????

  • Doppia
    Opties

    dat was 2 uur geleden. nu niet meer

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Hij communiceert niet met de hoofdthermostaat maar met de bridge van Tado. Deze bridge zit met een netwerk kabel op je router aangesloten
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dus het advies wat ik hierboven gaf opvolgen, of de bridge verplaatsen misschien.

  • Doppia
    Opties
    Dankjewel. De knop is niet kapot, het probleem lijkt toch de locatie. Wel raar, na jaren probleemloos functioneren, maar ik plaats een netwerkrepeater op een centrale plek en hang daar dan de bridge aan.