2 draadloze thermostaten op een netwerk, kan dat?

Opties
Ik heb 2 draadloze thermostaten op 1 netwerk zitten. Het huis en het bijgebouw zijn via een internetkabel aan elkaar verbonden. Het netwerk accepteert maar 1 bridge.
Het lijkt erop dat ik de zomer beide thermostaten verbinding maken met de bridge. Nu het kouder is geworden lukt het niet meer.
Weet iemand een oplossing voor 2 tado’s op 1 netwerk?

Beste Antwoord

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Het zal niet met de temperatuur te maken hebben, maar met andere omstandigheden die veranderd zijn.

    Helaas zit Tado zo in elkaar dat alle apparaten verbinding moeten maken met de bridge. En er mag maar 1 bridge zijn.

    Het enige wat je kunt doen is de bridge op een plek plaatsen waar die dichter bij beide thermostaten zit en met minder materiaal er tussen, bijvoorbeeld bij een raam in de woning.

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    november 2023 aangepast
    Opties
    Je kunt maar 1 bridge in je woning hebben, en ook maar 1 slimme draadloze thermostaat.

    Zie hier

    https://support.tado.com/nl/articles/3752262-hoeveel-kamers-en-apparaten-kan-ik-in-mijn-tado-woning-hebben

    Dus helaas gaat het niet werken
  • En toch heeft het een hele tijd gewerkt.
    Dus moet het ook permanent kunnen lijkt me.
  • Ik heb inmiddels de bridge in het bijgebouw geactiveerd en die in huis gedeactiveerd.
    Nu is de afstand naar de verste thermostaat minder ver en dat werkt op dit moment. Hopen dat het blijft.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Het vermelde artikel beschrijft de situatie zo het nu is. Het zou best kunnen dat het vroeger wel mogelijk was, en dat het nu niet meer wordt ondersteund. Kan best zijn dat er een software update is geweest o.i.d.
  • Andreplusplus
    Opties
    Meerdere bedrade thermostaten kan prima. Tot 25 verwarmingsapparaten...dus ook STs
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Dat klopt precies, alleen draadloze slimme thermostaten of draadloze extensie kit hoe je het ook wil noemen, daarvan mag je er maar 1 hebben volgens de handleiding van Tado per woning
  • Andreplusplus
    Opties

    “Houd er rekening mee dat je ofwel 1 Extensiekit of 1 Draadloze Ontvanger per tado° Woning kunt hebben.”

    Niks over slimme thermostaat, daar kun je per dus wel meerdere van hebben.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    november 2023 aangepast
    Opties
    Precies daarom dus..