Tado knoppen reageren niet op nieuwe batterijen

Opties

Tijdens de lente/zomer heb ik het hele Tado systeem uit gehad voor een half jaar.

Inmiddels heb ik het systeem weer gestart en van de 6 knoppen reageren 5 nergens meer op.

Ik heb de batterijen vervangen, maar zelfs de 'HI' die je normaal ziet met nieuwe batterijen licht niet langer op. Het lijkt me sterk dat 'toevallig' 5 stuk zijn gegaan zonder ze aan te raken.

Ik lees hier en daar over het resetten van dergelijke knoppen, maar dat kan natuurlijk niet als zo'n knop uberhaupt op niets reageert. Het algemene systeem resetten heeft dan denk ik ook weinig zin, omdat de knoppen niet reageren.

Enig idee wat we kunnen doen?

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als eerste: nog maar een keer controleren of de batterijen er wel goed in gedaan zijn, want als je denkt dat wel te kunnen zien aan hoe de contacten er uit zien zitten ze gegarandeerd verkeerd-om.

  • titatovenaar
    november 2023 aangepast
    Opties

    Ik heb ze bij iedere poging op beide manieren geprobeerd 😂, om dat te voorkomen.

    en ik had steeds 1 werkende om mee te verifieren hoe ze erin moesten, en die hield ik er ook naast. maar omdat ze niet werkten ging ik toch proberen ze andersom erin te doen.

    Ik gebruikte daar ook dezelfde batterijen voor waarmee die ene die wel werkt direct opstart, om ook te voorkomen dat ik een pakje nieuwe batterijen heb gekocht die toch leeg blijken te zijn oid.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tja dan wordt het tijd om de servicedesk te raadplegen. Repareren kunnen we hier niet.

    Maar ik heb laatst de batterijen in de thermostaat verwisseld en toen snapte ik wel waarom veel mensen ze er verkeerd-om in doen! In 99% van de apparaten maakt de + verbinding met een vast contact en de - met een verend contact, en bij Tado is dat net andersom.

  • Andreplusplus
    Opties
    en er zijn niet 2 maar 4 manieren (dus 3 foute en 1 goede), je moet het bewust goed doen anders heb je maar 25% kans
  • Hahaha geweldig, ok daar heb je soort van een punt, niet dat je 2x min of 2x plus erin plaatst, maar we doen even alsof je dat wel kunt doen:

    Elke poging om een batterij te plaatsen is ten 1e afhankelijk van elkaar, omdat als je een methode probeert je de eerstvolgende keer niet langer die manier probeert. D.w.z. dat de 1e poging misschien 25% kans is als je als volslagen idioot de batterijen plaatst, maar de 2e poging dit toch al 33% is.

    Dus de kans op falen voor 1 knop is al 0.75 * (1 - 1/3) = 0.5. Dus bij 4 knoppen is de kans op falen 0.5^4 = 0.0625. Dus de kans op minstens één succes in total is 1 - 0.0625 = 93.75%.

    Dan neem ik dus niet eens die 5e knop mee die ik 6 keer heb gepoogd (dus vaker dan het totaal aantal aan opties), wat per definitie 100% is wanneer je meeneemt dat je ze niet op eenzelfde manier nogmaals erin stopt.

    Andere suggesties?