bedraad en draadloos in dezelfde vloerverwarming

Opties

Hallo, een simpele vraag; hierop heb kan ikzelf geen antwoord vinden in het forum. Omschrijving woning; benedenverdieping bestaat uit een keuken en woonkamer, gescheiden door deuren. Er is een vloerverwarming is verdeeld in 5 groepen welke vast worden ingesteld op flow. Geheel wordt aangestuurd door een Nefit Topline CW5. In de woonkamer staat een palletkachel opgesteld.

Wanneer deze palletkachel brandt is er in de rest van het huis geen warmte meer omdat de thermostaat in de woonkamer hangt. Het idee is om de thermostaat naar de keuken te verplaatsen middels de Tado draadloze starters kit. Groepen in de woonkamer vast worden terug geregeld zodat hier minder flow (=minder warmte) zal zijn.

Zou het een andere optie kunnen zijn om in de woonkamer een bedrade Tado thermostaat op de plaats van de oude te hangen en in de keuken alleen een temperatuur sensor te plaatsen welke via de thermostaat in de woonkamer de ketel aanstuurt? Of werkt dit niet en kan ik beter alleen met een starters kit een thermostaat in de keuken plaatsen. (kan de afstand van de zolder waar de ketel hangt overbrugt worden naar beneden?

Hoor het graag.


V.G. Mark

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Beide opties zijn mogelijk. Alle apparaten moeten met de bridge communiceren, niet onderling. Dus de afstand vanaf ieder tado apparaat tot de bridge is bepalend
  • Dankje! De bridge zal idd aanwezig moeten zijn. Ging er mij om dat de draadloze een signaal kan geven; ketel aan/uit. Terwijl de bedraade niet vragend is. Dus een combinatie van bedraade themostaat en een draadloze sensor welke de ketel kan aansturen.

    Hiervoor gebruik ik dan de internetbridge. (geen draadloze ontvanger bij ketel nodig)

  • Andreplusplus
    Opties
    Makkelijkste oplossing is inderdaad bedrade starterkit en 1 drasdlozectemp sensor. De bestaande thermostaat vervangen door de tado bedrade thermostaat, temp sensor in de keuken mits je keuken apart warm wil kunnen stoken - woonkamer vloer zal altijd (een beetje) meedoen, tenzij je extra maatregelen neemt.
    Je kan dit uitbreiden met tado knoppen op de radiator(en) in elke andere kamer fie je wilt verwarmen, ongeacht wat er beneden gebeurt.
    Maw, je hebt geen sensor nodig in de keuken om boven te kunnen verwarmen.