Hoeveel herrie maken de knoppen?

Opties
french0_0
french0_0
november 2023 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Hoi!

Ik sta op het punt mijn huis te voorzien van Tado thermostaatknoppen en een thermostaat voor in de woonkamer.

Nu heb ik 1 zorgpuntje waar ik graag jullie mening over zou horen. Op een youtube filmpje over Tado hoor ik dat het toch best een geluid maakt als een Tado knop zichzelf open draait:

(67) Saving money on heating with the tado° Smart Thermostat Starter Kit V3+ and Radiator Thermostats - YouTube

Is dit niet erg storend op de slaapkamer? Hoe gaan jullie als gebruikers hiermee om? Ik kan me voorstellen dat het toch een geluid maakt als je de slaapkamer op bijv 16c zet snachts, de knop zal zich toch open draaien als de temperatuur er net onder valt.

EDIT: ik vraag dit niet alleen voor mezelf, maar ook voor een kinder-slaapkamer

Groeten!

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Geen probleem mee, soms hoor je het motortje even draaien, duurt nooit langer dan 1 seconde
    Is een heel zacht zoemend geluidje. Maar dan moet je het wel heel toevallig opvallen
  • Dankje voor je reactie Douwe, dat helpt al bij mn twijfels.
    Mochten meer mensen hierover een mening hebben hoor ik het graag, maar ik denk dat ik gewoon doorga met de aankoop!
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Wat de een "geen probleem" vindt, vindt de ander "ontoelaatbare herrie". Dus aan reacties op dit forum heb je niets.

    (er is ook een topic waarin iemand beschrijft wat ie allemaal al gedaan heeft om die ontieglijke teringherrie van zijn knoppen te smoren)

  • Duidelijk, ik had al ergens zo'n draadje op dit forum gevonden, maar in dat geval was het volgens mij iemand die ook teveel druk in zn systeem had of iets dergelijks waardoor de buizen herrie gingen maken. Het gaat mij om een goed afgesteld systeem en dan gaat het me om de motortjes in de tado thermostaatknoppen.

    Ik denk dat ik de gok gewoon ga nemen en denk dat wij er prima aan wennen
  • Andreplusplus
    Opties
    Is maar kort en niet luid is mijn mening. Wel een gezellig gezoem. ''s nachts hoor ik er niks van tenzij ik toevallig al wakker ben
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    En dan nog, wie heeft er nou s'nachts de verwarming aan in de slaapkamer... doe gewoon het winterdekbed erop.

  • Ben het helemaal met je eens Rob2. Maar ook al zet je de knop op 11 of 12 graden of iets dergelijks, op een gegeven moment zul je de motor horen als de temp lager wordt toch? Of kun je de knop via de app helemaal "uit" zetten, zodat ie nooit aanspringt?

  • Bedankt voor jullie reacties in ieder geval. Heb net de thermostaat besteld 😀

  • Andreplusplus
    Opties
    Je kan inderdaad op 'uit/vorstbeveiliging' instellen
  • FlorisS
    FlorisS
    15 januari aangepast
    Opties

    Ik vind dat de knoppen nog aardig wat geluid maken. Bij koude nachten daalt de temperatuur behoorlijk in de slaapkamer en dan gaat de Tado telkens regelen. Ik denk dat ik in de slaapkamer terug ga naar ouderwetse thermostaat knoppen.