Zoneverdeling met slimme stekkers en radiatorknoppen

Opties
Hallo allemaal,
Recent is vloerverwarming gelegd op de 2de en 3de verdieping waardoor ik geen radiatoren meer heb en alleen vloerverwarming. Op elke verdieping heb ik slimme thermostaten op de muur gezet. Wanneer nu een warmtevraag is, gaat de warmte het hele huis rondt. Dat wil ik reguleren. Dat zou ik kunnen met radiatorknoppen op de retourleiding na de verdeler. Ik vind het ook zonde dat de vloerverwarmingpomp continu draait en dacht om die achter een slimme stekker te zetten. Dat ze uitgaan als de radiatorknop dichtknijpt. Hoe erg is dit? Het plaatsen van de aansluiting voor de radiatorknop moet nog gebeuren. Kan ik nu al de slimme stekker gebruiken? Dat ze stoppen met draaien zodra een ruimte op temperatuur is?

Alvast bedankt!

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    En hoe wil je de slimme stekker dan aansturen?
  • burakd
    Opties
    Via apple homekit kan ik dat. Trigger wanneer een kamertemperatuur is bereikt
  • Andreplusplus
    Opties
    Maar een moderne pomp moduleert zelf waardoor die minder verbruikt, en het is zelfs slecht voor de pomp om vaak aan en uit te schakelen. Kijk dus eerst wat voor pompen je hebt.
    Een knop voor of na de verdeler plaatsen maakt niet uit. Maar lees andere vvw topics of dat een goed idee is of niet.