Tado aansluiten op Vaillant Exclusief VHR 35c (opentherm)

Opties

Wie kan mij helpen de draden van de draadloze thermostaat van Tado aan te sluiten op een Vaillant Exclusief VHR 35c. Momenteel is een Toon aangesloten op nummer 3 en 4, zie foto 3.

BVD

GR Robert



Reacties

  • Andreplusplus
    Opties
    Tado pro app zegt dat dit een Vaillant bus protocol is (D07), niet OT (D01)
    Dan connector BUS +/- gebruiken.
    Met OT heb je een VR33 module oid nodig, maar dan geven de instructies aan dat je moet verwijderen
  • Coen1982
    Opties

    Hoi robert,

    mag ik vragen hoe het je uiteindelijk is gelukt, en of het uiteindelijk is gelukt daar ik momenteel tegen hetzelfde probleem aanloop.

  • Coen1982
    Opties

    Dag Robert,

    Ik heb het probleem opgelost!

    Ik had eerst exact hetzelfde probleem met de aansluiting op de vaillant exclusief VHR 35 c. Mijn oude draadloze thermostaat (Honeywell Lyric) was ook aangesloten op de punten 3 en 4 in de ketel.

    Ik volgde de aanwijzingen, maar het lukte niet. De helpdesk van Tado gaf aan dat ik de 2 draden moest aansluiten op de Com en de NO aansluitpunten op de tado ontvanger. Ook dit bleek niet te werken. Dagenlang geprobeerd en eigenlijk de moed opgegeven.

    Tot ik op de idee kwam om een fabrieksreset op de ontvanger uit te voeren.

    Dat loste het probleem op. Nu werkt alles zoals bedoeld. (Alleen niet een aansturing van de boiler)

    De verschillende codes die ik eerder bij mislukte pogingen had ingevoerd waren kennelijk in het geheugen blijven hangen en verstoorden de boel.

    Samengevat:

    • volg de aanwijzingen van de papieren handleiding (voor professionele installateurs)
    • bij stap 4, kies de aansluiting zoals beschreven bij potentiaalvrij relais.
    • Sluit rood aan op de Com en blauw op de NO.
    • Pair de ontvanger volgens stap 5.
    • bij stap 6: doe stap A,B en C. Als je het sleutelsymbooltje ziet, druk dan op het pijltje totdat het prullenbakje zichtbaar is, druk dan op de bevestigingsknop. Zo wordt de fabrieksreset uitgevoerd. Beëindig dan de configuratie.
    • Test het systeem

    Ik hoor graag van je of het bij jou nu ook lukt.

    mvrgr

    coen

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    De aansturing van de boiler is alleen mogelijk bij busbesturing. Je gebruikt nu aan/uit, dan is boiler sturing niet mogelijk