Storend geluid van "zingende en stotende" badkamerradiator.

Opties

Wie is bekend en heeft een oplossing voor een zingende en stotende badkamerradiator? Verwarmingssysteem is bij de ketel voorzien van een bypass. Zie ook de bijgevoegde video's.

Dank alvast en help!!

😫

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties
    Ik zie geen video's
    Die kun je bijvoegen vanaf tablet of pc, niet met telefoon.
    Meestal in zo'n geval zit de kraan ( het metalen deel op de buis=ventiel) verkeerd om of er is een te groot drukverschil tussen aanvoer en afvoer (>0.2 bar) en ij dat geval moet je een bypass opnemen in je systeem.
  • Nescio
    Opties

    @Andreplusplus Zie nu dat het uploaden van een videobestand niet gelukt is omdat het bestand niet de juiste extensie heeft. In het oorspronkelijk bericht heb ik de bestanden via mijn laptop geüpload maar dat is niet gelukt. Hierbij de foto's. Denk dat de kraan door de installateur in de goede richting is geïnstalleerd.

    Ik heb nu twee foto's bijgevoegd i.p.v. de video's.

    Dank alvast.

    👍️

  • Andreplusplus
    Opties
    En de buis onder de knop is inderdaad de warme) aanvoer? Of wordt de andere buis eerder warm?
  • Nescio
    Opties

    @Andreplusplus De buis onder de knop is inderdaad de aanvoerbuis. Inmiddels alles opnieuw “geïnstalleerd”, alle radiatoren ontlucht en water van de verwarmingsketel aangevuld tot 1.9 bar. Lijkt erop dat het gaat helpen. Wacht het een week af of het probleem zich weer voordoet.

    Mvg, Nescio.