Tado radiatorknop op Hornbach thermostaatkraan

Opties

Goedenavond allen,

Ik zie even niet hoe ik de Tado radiatorknop op mijn huidige thermostaatkraan moet zetten (weet niet of ik een link mag delen, zo niet, excuses: https://www.hornbach.nl/p/thermostatische-radiator-en-voetventielset-recht-1-2/6727925/?wt_mc=nl.paid.sea.google.alwayson_assortment.hei.product.17362090797.137792765472.&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI3MnK14PJggMVAIRoCR2H2QksEAQYAiABEgIyuvD_BwE)

De moer past in ieder geval goed, maar er lijkt iets meer ruimte in het binnenwerk te zitten bij de Tado radiatorknop. Hij geeft in ieder geval ook aan dat hij niet goed is geïnstalleerd. Ik heb de knoppen overgenomen met ook wat adapters. Kunnen jullie wellicht helpen welke onderdelen ik nodig heb en hoe ik deze precies moet aansluiten? Alvast bedankt!

Mvg, Ben


Beste Antwoord

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    november 2023 aangepast Antwoord ✓
    Opties
    foto kun je niet via telefoon plaatsen, wel met tablet of pc.
    Misschien moet je een wat langer pennetje op maat maken (inkorten).
    De knop op 25 graden zetten, dan gaat die helemaal naar binnen. Dan op ventiel plaatsen, dat moet makkelijk gaan zonder dat ventiel ingedrukt wordt. Dan gaat calibratie beginnen en als het lukt zie je ooo ipv een Ex foutcode.
    Zie hier hoe je calibratie kunt forceren als de knop dat niet vanzelf doet.
    https://support.tado.com/nl/articles/3453117-hoe-kan-ik-mijn-tado-apparaten-opnieuw-starten

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    Zo te zien moet je een van de pinnetjes ertussen doen. Als de calibratie lukt (000 in display), dan moet het werken
  • benniewoods
    november 2023 aangepast
    Opties
    Hi Andre, allereerst bedankt dat je de tijd neemt om mijn vraag te beantwoorden!

    Inmiddels heb ik wat voorbeelden gezocht van het installeren met de pinnetjes, en zit ik al 3 kwartier in kleermakerszit te puzzelen voor de verwarming. Ik krijg het echter niet voor elkaar....ik heb een foto gemaakt van mijn creatie (kan ik deze niet in een reactie plaatsen?), die krijg ik echter niet op de moer gedraait..enig idee hoe ik de juiste configuratie voor deze kraan kan achterhalen?

    Mvg, Ben
  • Hi Andre,

    Ik ben inmiddels ook weer even langs geweest bij de Hornbach (aangezien zij de knop en tado verkopen) en daar gaven ze aan dat het zonder adapter zou moeten werken. Thuis heb ik volgens jouw advies de knop op 25 graden gezet en toen kon ik hem eigenlijk zonder problemen installeren, dus dat is erg fijn! Het lijkt erop dat dat het euvel was.

    Wederom bedankt voor je hulp en een fijne avond,

    Ben