Instellen bedrade thermostaat

Opties
Ik heb een vraag ik heb beneden vloerverwarming en boven 6 radiatoren. De bedrade thermostaat stuurt voor de vloerverwarming een klep aan. De thermostaat communiceert middels een extensiekit met de cv. Nu is mijn vraag wat zijn hiervoor de setting in de thermostaat? R01 voor het aansturen van het relay, d01 voor de ketel die ik heb maar wat moet de hc zijn? En aan de hand van wat kan ik bepalen wat de hc moet zijn?

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je kunt beter de wizard https://tado.com/start gebruiken dan zelf met die codes rommelen

  • Andreplusplus
    Opties
    R01, want he stuurt klep aan in relaismode. Overige instellingen niet van belang, behalve Ek die moet een vinkje hebben (want je hebt drl ontvanger, voorheen Extensiekit genoemd)
    De ontvanger stel je in op juiste protocol voor de ketel.
    Gebruik daarvoor de wizard
  • Ik heb het idee dat het systeem alleen werkt met hc04 en idd r01 en d01 die twee weet ik zeker. Twijfelde alleen aan de hc instelling
  • annesoepboer
    november 2023 aangepast
    Opties
    Ik ben er achter wat ik fout heb gedaan, ter info ik had al vloerverwarming en tado knoppen. Ik heb later een extensiekit toegevoegd en een vloerverwarmingsklep.

    Wat hierin fout is gegaan is dat de thermostaat en knoppen al een verbinding hadden en daarna de extensiekit is toegevoegd. Wat ook in de link staat van rob2 is dat de knoppen als aller laatste moeten worden toegevoegd. Dus ik moest eerst alle knoppen verwijderen uit de app dan de settings doen in de thermostaat en daarna de knoppen opnieuw toevoegen. Daarna werkte alles naar behoren.

    Hartelijk dank voor jullie reacties en hulp!
  • Andreplusplus
    Opties
    Wat ook had gekund is dat je bij alle ruimtes de zoneregelaar op de ontvanger had gezet.
    Maar mooi dat het werkt!