Configuratie bij Bulex Isotwin condens F25/30

Opties

Ik plaatste vandaag mijn tado thermostaat maar het aansturen van de ketel lijkt niet te lukken. (ketel slaat niet aan)

Kan iemand verifiëren of ik goed zit?

  • Zitten de kabels van de thermostaat op de juiste plek ingeplugd? RT24V (zo zaten ze met mijn oude Theben Ramses thermostaat) Bf BUS ?us of RT24V
  • Op welke setting zet ik de tado? D01 /D07 /

Reacties

  • Mvanimpe
    Opties

    huidige setup van kabels

  • Andreplusplus
    Opties
    Bus en D07. Kabeltjes op + en -
  • Mvanimpe
    Opties

    Al bedankt voor je antwoord

    Kabeltjes van thermostaat op de bus + en - aangesloten (ik vermoed dat de polariteit niet uitmaakt?)

    D07 - HC01 - HwX - EkX

    -> geen effect. Brander stuurt geen warm water naar de verwarming...

  • Mvanimpe
    Opties

    Op mijn brander is nu ook de temperatuur gezakt van het water voor mijn radiators (gezakt naar 10 graden en kan het niet aanpassen).

  • Andreplusplus
    Opties
    Even kerel uit en aan en een kwartiertje wachten. Het is een traag systeem....
  • Mvanimpe
    Opties

    Probleem is er jammergenoeg nog steeds.

    Hier een filmpje van mijn instelling: https://www.youtube.com/watch?v=P-jdXC61YfM

  • Andreplusplus
    Opties
    Is dat oranje ding een jumper, of alleen maar een plastic plaatje?
  • Mvanimpe
    Opties

    Enkel een plastic plaatje

  • Mvanimpe
    Mvanimpe
    november 2023 aangepast
    Opties

    Figured it out! Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben:

    Dit is de oplossing

    Ik heb een jumper gemaakt en deze in de RT24V gestopt. Hierdoor is mijn ketel wel meteen gestart met warmte door te voeren naar de radiatoren (YES, want het begon hier al tamelijk koud te worden in huis).

    De TADO thermostaat kan nu de ketel aan en uit zetten.

    Settings op tado thermostaat:

    • Kabeltjes op de bus + en - aangesloten
    • D07 - HC01 - HwX - EkX

    Bulex Isotwin

    • Jumper op de RT24V stoppen (gewoon een elektriciteitsdraadje nemen en een lus maken om de 2 poorten te verbinden
    • Kabeltjes van de thermostaat verbinden met de bus - en + poorten

    Ik ben wel van plan om een opentherm Ebus module te kopen zodat de ketel modulerend kan werken.

    https://www.cvkoopjes.nl/thermostaten/toebehoren/awb-ebus-opentherm-module-.html

  • Andreplusplus
    Opties

    Mooi dat het werkt.

    Ook met dit bus protocol werkt de ketel modulerend. Geen extra module nodig. Opentherm is alleen maar een communicatieprotocol, net als eBus, de extra module heeft geen voordelen.