wel vloerverwarmin in 1 andere ruimte, maar niet in de ruimte waar de Tado hangt

Opties

Wat kan ik kopen en installeren om de vloerverwarming van de keuken waar de Tado thermosstaat niet hangt toch de verwarmingsketel op tijd aan te laten slaan ?

Wat ik nu merk als ik het vinkje "ik heb vloerverwarming" aanvink dat het veeeeel te warm wordt in huis EN de verwarmingsketel veel te veel en veel te lang staat te stoken vergeleken met onze oude Honeywell.

Dus dat vinkje..die heb ik maar weer uit gezet...

Reacties

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Dat vinkje heb ik niet, waar zit dat bij jou?

    Vloerverwarming is het meest besproken onderwerp op deze site. Misschien goed om even wat leeswerk te doen.
  • Andreplusplus
    Opties

    Je hebt een draadloze temp sensor nodig in de ruimte met vloerverwarming (aangenomen dat daar geen ander tado apparaat aanwezig is dat de temp kan meten). Daarbij plaats je een bedrade thermostaat bij de verdeler van de vvw, en deze bestuurt de klep die je in serie met de verdeler aanlegt.

    Inderdaad veel topics op dit forum hierover.

  • Andreplusplus
    Opties

    @Herres, dat vinkje zit bij Care&Protect, maar doet volgens mij niet zo veel.


  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Grappig, ik heb geen afbeelding van een vinkje, bij mij een plaatje van een ketel met radiator en vloerverwarming. Geen mogelijkheid om dat aan te passen (niet nodig ook).
    Kennelijk een andere versie software.
  • Andreplusplus
    Opties

    De screenshot is van een ipad met iOS (iPadOS) en nieuwste tado app versie

  • Freek123
    Opties
    Dat vinkje is er alleen maar voor om problemen met ketel en/of vloerverwarming te detecteren. Doet niets met je ketel zelf mbt aan/uit schakelen
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Inderdaad, "problemen met de ketel detecteren" dat bestaat bij Tado niet uit het uitlezen en weergeven van de storingscodes van de ketel (wat wel kan als je een bus aansluiting hebt zoals OpenTherm)! Tado doet daar niet aan.

    De "problemen met de ketel" detectie bestaat eruit dat als Tado de ketel "aan" zet en de temperatuur stijgt in de uren daarna niet, dit als een probleem gemeld wordt. Beetje primitief dus.