Timer op handmatige bediening per kamer werkt niet (goed)

Opties

Hi allemaal,

Ik ben al mijn kamers van Tado knoppen aan het voorzien, en ik wil op de puber-kamers een timer hebben van 30 minuten. Als ze de knop op een hogere temperatuur zetten, vergeten ze hem lager te zetten, waardoor de kamer continu op temperatuur gehouden wordt, en dat hoeft 's nachts niet.

Ik heb bij kamerinstellingen een timer gevonden, onder 'Handmatige bediening op het tado apparaat'. Ik had deze in eerste instantie op 30 minuten gezet, maar de timer houdt consequent een uur aan om af te tellen, als je in de app onder de temperatuurslider van de kamer kijkt.

Op een andere kamer negeert ie de teller compleet, ondanks dat ie daar op aangevinkt staat, en houdt de kamer gewoon het schema dat ingesteld is aan.

Wat doe ik verkeerd?

Beste Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    In de app is de timer anders dan bij instelling op de knop. Je kunt in de app de timer per keer wijzigen. Dit gaat voor op wat je "bij handbediening op de knop" instelt.

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Nog eens verduidelijkt: wat je bij de kamer in de app instelt, geldt voor als je met de hand aan de knop draait, of de thermostaat instelt met de pijltjestoetsen.
    In de app kun je ook de temp aanpassen. Kort daarna verschijnt een potloodje, waarna je kan instellen op tijdsduur, tot de volgende automatische verandering of tot je weer handmatig aanpast (oneindig).
    De volgende keer staat deze standaard op de laatste instelling.
    De instelling bij de kamer heeft dan geen invloed.

Antwoorden

  • Dank je voor je reactie.

    Dan denk ik dat ik het begrijp. Ik ging ervan uit dat als ik de temperatuur van een kamer verhoog, dat ie dan de timer overnam van wat er bij de knop was ingesteld, ongeacht het schema dat ik ingepland heb :)

  • Dank allen voor de toelichting :)