Radiatorknop staat uit maar verwarming wordt toch warm

Hi,

Ik heb onlangs de Tado thermostaat geïnstalleerd en alle radiatoren voorzien van een radiatorknop. Van een nieuwe radiator weet ik welk ventiel er op zit en die knop werkt prima. Op bestaande radiatoren weet ik niet welk merk ventiel het is dus heb ik het ventiel vergeleken met de plaatjes in de verschillende installatiehandleidingen en daardoor hopelijk de juiste adapter geïnstalleerd. De kalibratie verloopt goed maar toch wordt de radiator warm als de knop uit staat maar de ketel aanspringt omdat een andere knop een warmtevraag heeft. Voor de pin in de adapter heb ik nu de middelste gebruikt. Moet ik het dan met een langere of een kortere pin proberen?

Antwoorden

  • Michael
    Michael | Moderator

    Graag een ticket inschieten met een foto van de oude radiatorknop en de ventiel


  • Ik heb een gelijkaardig probleem. Ik heb een slimme thermostaat en twee radiator knoppen van tado gekocht en deze zijn in gebruik sinds vorige winter. Mijn slimme thermostaat staat in de living, waar ook een radiator knop is, en de tweede radiator knop is aangesloten in mijn slaapkamer. Alles werkte prima vorige winter, tot recent. De radiator in de slaapkamer is steeds verwarmd, dit terwijl de aangegeven temperatuur overschreden is of wanneer de radiatorknop en de app aangeven dat de radiator uitstaat. Ik kan dus niet meer enkel in de living verwarmen. Momenteel staat bijvoorbeeld enkel de radiator knop in living aan, terwijl de slaapkamer op vorst beveiliging staat en toch is het er bijna 27 graden!
  • Exact hetzelfde probleem. Radiatorknop staat volledig OFF en toch blijft de verwarming gloeien… hoe kunnen we dit zo snel mogelijk oplossen?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Knop opnieuw, en nu wel goed, monteren. Dus met de juiste adapter, evt tussen-pennetje, en kalibratie.