Vloerverwarming en radiatoren

Opties
Aw11
Aw11
november 2023 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Hoi, in mijn vorige situatie had ik 2 thermostaten. 1(bedraad) voor beneden voor de vloerverwarming en 1(niet bedraad) op de eerste verdieping voor de radiatoren. Nu heb ik alles vervangen voor niet bedrade thermostaten van tado. Als ik nu in de slaapkamer de kachel aan wil doen(zit een slimme radiator knop op) gaat de vloerverwarming ook aan. Dat was in de oude situatie niet het geval. Even voor de duidelijkheid het is een nieuwbouw huis uit 2020 met nieuwe ketel etc. Ik heb nou al 4 gesprekken gehad met tado maar niemand kan me helpen. Iemand van jullie een idee? Mvg

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    Heb je een draadloze ontvanger?
    In alle ruimtes die DLO als zoneregelaar ingesteld?
    Heb je 'iets' wat de vloerverwarming kan afsluiten/uitschakelen?
    Als er warm water van de CV circuleert, dan kan dat overal stromen waar de boel open staat, dus je zult een klep of kraan moeten hebben om de vvw af te sluiten als in die ruimte geen warmte meer nodig is.
  • Aw11
    Opties
    Ja ik heb een draadloze ontvanger en in alle ruimtes de zoneregelaar ingesteld. Wat betreft de klep.. in de vorige situatie had ik ook 2 thermostaten. Als ik boven de radiatoren aan wilde hebben draaide ik aan de thermostaat die boven hing en gingen ze aan. En gebeurde er niks met de vloerverwarming. Ben niet mega technisch aangelegd maar ik neem aan dat er dan een klep zit toch?
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Een zoneklep kun je niet aansluiten op een draadloze ontvanger, die kan alleen op een bedrade thermostaat werken
  • Aw11
    Opties
    Kijk, hier heb ik wat aan. Ik heb vandaag ook de bedrade thermostaat besteld van tado. Als ik die aansluit zal het eufel dan verholpen zijn?