Vloervarming wordt niet verwarmd

Opties

Dag allen,

ik heb recent twee Tado bedrade thermostaten gekocht voor mijn woning. Ik heb een zoneklep van Honeywell om mijn vloerverwarming (begane vloer) en radiatoren (eerste verdiep) apart aan te sturen. Met het installeren van de Tado merk ik op dat enkel boven mijn radiatoren worden voorzien van warm water, terwijl mijn vloerverwarming niets doorkrijgt, desondanks de temperatuur van de ruimte te laag is. Spijtig genoeg stopt het niet daar, aangezien er boven precies geen rekening wordt gehouden met de gemeten temperatuur en het dus warmer wordt dan gevraagd.

De thermostaten en internet bridge zijn allemaal met elkaar verbonden.

Is er een instelling dat ik anders moet zetten op mijn ketel? Is er een onderdeel dat ik ontbreek?

Dankjullie voor advies of tips.

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Twee bedrade thermostaten heb ik ook gehad. Maar het configureren lukte alleen met hulp van de helpdesk. Toen werkte het daarna prima.
  • Andreplusplus
    Opties
    Waar zit de klep precies? Sluit die de watertoevoer van de vvw af, aangestuurd door een thermostaat?
    Hoe heb je die twee thermostaten verder aangesloten en in de app geconfigureerd?
    Ik denk dat er 1 in de woonkamer zit en verbonden is met de cv ketel.
    Die tweede moet dan de klep aansturen voor de vvw en ook in de woonkamer geplaatst worden in de app (fysiek gewoon in de buurt van de klep).
    Dat moet inderdaad door tado support ingesteld worden, kun je niet zelf.
    Daarmee regel je alleen nog maar de woonkamer.
    Wil je boven ook kunnen regelen, plaats dan tado knoppen op de radiatoren. Geen thermostaat nodig, knoppen kunnen zelf de temp meten en de thermostaat in de woonkamer een seintje geven als de ketel aan moet slaan.