Alles offline!

Opties

Ineens zijn nagenoeg al mijn thermostaatkranen offline, zonder dat ik maar iets aangepast heb.

Al het volgende geprobeerd - maar werkt niet:

App opnieuw geinstalleerd

Internet en bridge gereset (alle lampjes op de bridge branden)

Diverse thermostaatkranen gereset en batterijen vervangen

Inloggen via 5G ipv Wifi

Handmatig werken de kranen gewoon.

Er lijkt bij Tado geen storing oid te zijn.

Wie heeft raad??


Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    Is de bridge verplaatst of van stand veranderd (vertikaal is het best)? Is er een stoorzender bijgekomen (bijv magnetron, andere router/midem of access point), kan ook bij de buren zijn.
    Ik zou willen zeggen de bridge is kapot, maar de keuken is nog wel verbonden, dat is het dus denk ik niet.
  • Ik heb sinds een week ook last van spontaan alles/gedeeltelijk offline, en 100% zeker dat er niets aan de opstelling of indeling of aanschaf van apparatuur is veranderd in die tijd, paar keer powercycle lijkt te werken maar ook niet altijd, dus ben nog zoekende wat het zou kunnen zijn.
  • ArnoldB53
    Opties

    De app geeft aan dat mijn slimme thermostaat en mijn knoppen offline zijn. De bridge is online, via een netwerkscan zie ik hem ook. Ga ik via instellingen naar "kamers en apparaten", dan kan ik zowel met Wifi aan als uit wel de display's laten knipperen. Ik heb op een nog niet eerder door Tado gebruikt tablet de Tado-app geïnstalleerd maar daarop hetzelfde probleem. Weet iemand een oplossing want het is koud in huis.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Dan heeft je thermostaat geen connectie meer met de tado Bridge. Omdat deze de zoneregelaar is van de radiator knoppen, geven deze ook off line aan
  • Andreplusplus
    Opties
    Dus test 1, kun je de thermostaat Hi laten tonen? En 2 reset de thermostaat: ronde knop 10 sec vasthouden.
    Anders onderzoeken waarom de thermostaat geen verbinding met bridge meer heeft. Batterijen? Bridge van positie/orientatie veranderd? Is er misschien een stoorzender bijgekomen?
  • ArnoldB53
    Opties

    Gebleken is dat de slimme thermostaat kapot was. Die heb ik vervangen en nu werkt alles weer.

    Bedankt voor de reacties.