w.Intercom = i;Instellingen ketel — tado° Community

Instellingen ketel

Beste leden,

Ik loop al enige tijd te kl*ten met me tado thuis. Ik heb een nieuwbouw huis(2020) met beneden vloerverwarming en de andere verdiepingen radiatoren. Ik heb 2 thermostaten voor de vloerverwarming beneden(bedraad) en voor de radiatoren boven(niet bedraad). Er zit dus een zoneklep tussen. Nou heb ik dus de onbedrade starter kit gekocht van tado waarbij ik een draadloze ontvanger moest installeren in mijn ketel. Maar nou blijkt dus dat de onbedrade thermostaat niet samen werkt met de zoneklep. Dus wanneer ik boven de radiatoren aan wil(allen voorzien van een slimme radiator knop van tado) is t in de woonkamer ook gelijk een sauna. Nu heb ik dus de bedrade versie gekocht maar moet ik dan me ketel weer helemaal resetten en de ontvanger verwijderen? Groet Alessandro

Antwoorden

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Waarom heb je een draadloze versie van je ketel ingeruild voor een bedrade versie? De ketel kan prima op de draadloze en de klep op de bedrade.

Is de zone klep wel goed aangesloten?
    Hoe is je configuratie van de woonkamer?
  • Ik heb niks ingeruild ik neem beneden alleen de bedrade versie zodat de zoneklep werkt. En boven houd ik je draadloze. Alleen nu had ik ook een draadloze beneden maar die werkt niet met een zone klep
  • Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Dus dan moet het nu gaan werken
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Als je beneden met alleen een bedrade thermostaat uit de voeten kunt ( dat houdt ook in dat de thermostaat niet in de kast van de vloerverwarming zit maar ergens op de muur) dan heb je voor boven geen temperatuur sensor nodig.
    Zie Opstelling 2 van Tado document hieronder.
    https://support.tado.com/nl/articles/3487152-hoe-kan-tado-verschillende-kamers-aansturen-bij-een-combinatie-van-radiatoren-en-watergebaseerde-vloerverwarming
  • Moet ik nu de ontvanger weer uit de ketel verwijderen?
  • Gister de bedrade tado versie geïnstalleerd. Nog steeds het zelfde probleem. Tado kan me ook niet helpen die verwijzen naar een installateur. Daar heb ik niet echt trek in. Is het een optie om in de ketel de bedrade thermostaat aan te sluiten op x4 6-7 en de draadloze termostaat op x4 11-12? Als dit niet werkt heb ik voor de liefhebber de gehele inboedel van tado te koop. Bedankt vast
  • Is dit niet gewoon wat je wilt? zo niet, teken je situatie eens uit.

https://community.tado.co...-tbv-vloerverwarmingsklep