Wat is de beste oplossing voor mijn vloerverwarming met Tado?

Opties

Ik heb sinds kort vloerverwarming in de huiskamer, verder overal radiatoren. Ook sinds kort een draadloze Tado thermostaat die mijn ketel/warmtepomp aanstuurt. Graag wil ik de vloerverwarming ook met Tado aansturen.

Als ik het goed uit alle topics begrepen heb, moet ik dan mijn bedrade Danfoss (RA5062) thermostatische regelelement die in de huiskamer hangt vervangen door een bedrade add-on Tado thermostaat en die laten communiceren met de draadloze temperatuursensor. Tevens is de aanleg van een zoneklep een must, om te voorkomen dat wanneer de vloerverwarming uit staat er toch warm water doorloopt wanneer 1 van de radiatoren warmte vraagt.

Klopt dat? Of kan het ook anders / slimmer? Ik vind nl de plek van de Danfoss knop in mijn huis echt raar, dus als die weg of op een andere plek kan, dan zou dat super zijn. En als een zoneklep niet nodig is, scheelt dat ook weer veel installatiegedoe natuurlijk. Benieuwd naar jullie adviezen.

De draden van de Danfoss gaan nu vanuit de trapkast waar verdeler staat, min of meer recht door de muur naar de huiskamer en daar hangt dan de knop waarmee ik deze kan bedienen. Die knop hangt dus net onder heuphoogte en bij de tv ...

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties
    Als je een klep toepast op de plek waar nu de thermostaat zit met de capillair naar de knop aan de andere kant van de muur, dan kan je extra thermostaat vlak bij de klep en verdeler geplaatst worden.
    In de woonkamer kan de draadloze thermostaat lekker op een plek die je wel prettig vindt.