Optimale instellingen schema

Opties

Allen,

ik ben eigenlijk op zoek naar tips hoe ik mijn slim schema kan optimaliseren. Het is door observatie van de temperatuursgrafieken dat ik mij afvraag of ik wel helemaal optimaal werk.

Onze kinderkamer staat bijvoorbeeld een hele nacht op een bepaalde temperatuur ingesteld, hiervoor schiet mijn verwarming logischerwijs af en toe aan. Maar naar de ochtend toe, als de verwarming aangaat in de woonkamer, dan merk ik dat de kinderkamer plots een halve graad hoger gaat dan de rest van de nacht wanneer enkel de kinderkamer wordt verwarmd.

Ik vermoed dat dat komt omdat mijn boiler het water warmer maakt omdat die voor de woonkamer een grotere verwarmingssprong maakt dan de 'onderhoudende' opdracht in de kinderkamer.

Ik kan zeker te ver aan het denken zijn maar mij lijkt dat iets dat ik kan gebruiken. Zet ik maw, als de verwarming 's avonds aangaat in de woonkamer, ook al even de verwarming van de kinderkamer een klein uur een graadje hoger dan ik anders zou doen, zodat deze al kan voorverwarmen meedrijvend op de grotere warmte die wordt gegenereerd door de woonkamer?

Doen jullie daar iets/niet mee?

Ter vollediging: ik heb radiatoren, geen vloerverwarming.