(Gratis) geofencing + vroege start

Opties

Na wat opzoekwerk hier, lees ik dat voor veel mensen de vroege start niet werkt. Dat doet het hier wel maar ik heb een vraag hoe dat gaat in combinatie met gratis geofencing.

Man en ik zijn niet thuis (dus staan op 'afwezig), gaat dan evengoed de vroege start die geprogrammeerd staat in werking treden of niet.

Praktisch: mijn man komt tegen 16u15 thuis. Programmatie van de verwarming is dus om 16u15 een bepaalde temperatuur. Met vroege start lukt dit, maar als het huis op 'afwezig' staat, gaat die vroege start dan wel nog aanschieten zodat het tegen 16u15 goed warm is thuis?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het lijkt er niet op dat er een kristallen bol in de Tado is ingebouwd, dus vroege start voor thuis komen doet ie niet.

  • SylviaVH
    Opties

    Jammer van die kristallen bol 😅

  • Andreplusplus
    Opties
    Bij afwezig nemen alle ruimtes de temp die staat ingesteld bij afwezig (kijk bij het schema van elke kamer), dit heeft voorrang op het schema.
    Kom je binnen de ingestelde cirkel van geofencing, dan springt ie op aanwezig en geldt het schema. Die cirkel kan max 3km zijn, en als je snel die afstand aflegt, ja dan heeft de CV geen kans om de boel tijdig op temperatuur te hebben. Maakt niet uit of je vroege start hebt of niet. Dat werkt alleen in de thuiswedstrijd, bijv om 7.00 moet het 20 graden zijn daarvoor 15 bijv) dan probeert tado een moment te bepalen waarop de verwarming aan moet. De ervaringen daarmee zijn heel verschillend, kun je op de forum lezen.