w.Intercom = i;Blondie snapt er niets meer van… 😵‍💫 — tado° Community

Blondie snapt er niets meer van… 😵‍💫

Beste

Wij hebben een vorig jaar vloer verwarming aan laten leggen

• CV Ketel Rehmea Avanta cv-5
  • De Rehmea Isence bedraad is vervangen inmiddels door Tado V3+ 
  • Beneden verdieping Vloerverwarming verdeler 10 groepen, 2 per vertrek onderverdeeld keuken, woonkamer, knutselkamer, gang, slaapkamer 
  • Boven hangt 1 radiator er komen er nog 2 bij…
  • Badkamer zit elektrische vloerverwarming en hangt een radiator. Wat we daar gaan doen zijn we nog niet over uit…. (Mogelijk iets me infrarood we zijn er nog niet uit)

Daar er bij onze oude CV een “klep” tussen gezet moest worden a 400€ ongeveer, gaan ik er maar vanuit dat dat de “zoneklep” is …

Wat heb ik nu nog nodig als we zowel onze slaapkamer als de woon en knutselkamer apart willen verwarmen? 

De helpdesk verwijst me leuk naar een stukje op internet en ik kom er gewoon niet uit…

bedankt!

Antwoorden

• Herres
    Herres ✭✭✭
    In principe kan het en zijn er oplossingen bedacht.
    Ik kan je een richting aanwijzen, zonder details en uitwerking .
    Per kamer een temperatuursensor behalve de ruimte waar de thermostaat zit. Per vvw groep een Tado knop. Die zijn te breed voor de beschikbare ruimte, is op te lossen door hoekadapters.
    En verder de functie van de klep. Die is mogelijk overbodig geworden.
    Er zijn nog wat mogelijke problemen op te noemen, dat is uitwerking.
  • Goedemorgen

dankjewel voor je reactie.

De CV boer adviseerde het EVO home system maar dat kost gewoon 2.000€ 😵‍💫 en is me teveel.

De oplossing die u geeft hadden wij dus ook bedacht, maar ging er niet vanuit dat er dan nog iets op de vloerverwarmings buizen aangesloten moest worden? (Begrijp ik goed dat u dat aangeeft?, bij het EVO systeem moeten er “servo motortjes” op aangesloten worden…

Wij dachten dus door dit Tado systeem te nemen we een van de bijgaande (zie foto’s) erbij te zetten bv in de slaapkamer dat het voldoende was…. Dat is toch ook wat u zegt?

voor de bovenverdieping dienen we straks de radiator knoppen te veranderen daar zijn we ons van bewust.

groetjes sher en fijne dag toegewenst

• Herres
    Herres ✭✭✭

Hi,

Het alleen plaatsen van temperatuursensors is niet genoeg, er zullen ook regelaars op de vloerverwarmingsgroepen moeten komen. Bij gebruik van Tado zijn dat dan Tado slimme knoppen. Dat maakt het ook kostbaar. Bovendien is dit een oplossing die niet geadviseerd wordt door Tado, er zit dus een risico aan. Mogelijk werkt het niet goed.

Andere gedacht zou kunnen zijn om per kamer een bedrade Tado thermostaat te plaatsen en bedraad aan te sluiten op servomotortjes op de vvw groepen. Bij de cv ketel komt dan een draadloze ontvanger om de ketel te sturen. Het levert veel draden. En ik weet echt niet of zoveel thermostaten lukt met Tado. In theorie zou het moeten kunnen, maar of het praktisch echt lukt? Wat dat betreft is het EVO systeem betrouwbaarder. Misschien kun je dit laatste voorleggen aan de helpdesk ter bevestiging . Lijkt me nodig voordat je zo’n investering doet.

Verder is er nog de klep die is aangelegd waarvan de functie niet duidelijk is, en waar een oplossing voor moet komen.

• Herres
    Herres ✭✭✭

Bekijk dit onderwerp eenss

THUIS› WELKOM BIJ DE TADO° COMMUNITY› ALGEMENE VRAGEN EN OPMERKINGEN

Met welke thermische motor werkt Tado samen

• waarom kan een draadloze thermostaat dan niet? Wat snap ik daar niet uit die communiceert toch met de V+3 en via me app???

Nou dan ben ik bang dat heel snel de oude thermostaat weer terug gaat en we gewoon gaan sparen…. Heb ook het idee dat hij veel vaker aanslaat dan de oude thermostaat maar dat kan natuurlijk aan ons liggen.

terug slag klep is aanwezig met het oog op de toekomst.

• Herres
    Herres ✭✭✭
    “ waarom kan een draadloze thermostaat dan niet? Wat snap ik daar niet uit die communiceert toch met de V+3 en via me app???”
    Ja dat klopt op zich. Maar je moet ook het water zelf afsluiten, anders wordt alles permanent warm zodra er ergens in een ruimte warmte gevraagd wordt. Het water stroomt waar het kan gaan. Dus je hebt ook afsluiters nodig per groep.
  • Ah oké…. Nou dan is dit totaal niet wat ik ervan verwacht en wat er dus voorgespiegeld word helaas. #beetjejammer en 100€ weggegooid

dankjewel voor je antwoorden. Fijne dag!