w.Intercom = i;Thermostaatknop aan Homey (2023) koppelen — tado° Community

Thermostaatknop aan Homey (2023) koppelen

Ik heb een complete Tado-installatie met 17 radiatoren. Werkt prima. Nu wil ik één radiator koppelen aan mijn Homey (2023) om de radiator automatisch omhoog te kunnen zetten als ik in de kamer ben en laag als ik vertrokken ben. Twee vragen:

1. Hoe koppel ik die bewuste radiatorkraan aan mijn Homey (ik heb ook een bridge)?
  2. Als ik die koppeling maak, ben ik dan de koppeling met het Tado-systeem kwijt (dat wil ik niet)?

Alvast dank!

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Koppeling aan home automation betekent dat je ruimte handmatige temperatuur wijzigingen krijgt. Dat betekent dat die het schema niet meer volgt. Er bestaat geen "terug naar schema" commando.

Maar de aansturing van de ketel via het Tado systeem blijft gewoon werken.

• Ah, duidelijk.

En hoe zou ik die koppeling met mijn Homey moeten maken?

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Hier misschien een aanknopingspunt?
    https://homey.app/nl-nl/app/com.tado2/tado%C2%B0/
  • Die ken ik. Daar staat wél beschreven dát ik die koppeling kan maken, maar niet HOE. En naar dat laatste zoek ik.

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Dat lijkt me een Homey vraag, geen Tado vraag. Ga het op een Homey forum vragen zou ik zeggen.

• Sja, ligt voor de hand natuurlijk. Doe ik. Dank. Wél aardig kans dat ik daar weer naar hier wordt verwezen, maar dat zien we daar wel weer.

• Koppeling is simpel. Je zet je Tado thermostaatknop in de Pairing-mode door te gaan naar Instellingen > kamers en apparaten > je thermostaatknop. Dan zie je onderin het item Apparaat koppelen. Druk daarop en op de volgende pagina ga je de koppelkoers kopiëren.

Nu ga je naar je Homey pro: druk rechtsboven op de + en dan op Nieuw apparaat (je hebt tevoren al de Tado-app geïnstalleerd natuurlijk). Je kiest Tado en daarna het juiste pictogram. Dan vul je de koppelcode in en de rest wijst zich vanzelf. Succes.
  • Overigens: bovenstaande stappen gelden voor de X-versie.