Vloerverwarming 3 zones vervangen voor Tado
Hoi! Ik wil graag weten of ik mijn Honeywell systeem kan wijzigen naar Tado.
Op dit moment heb ik 3 draadloze thermostaten voor alle 3 de ruimtes in mijn woning. Alleen in de badkamer is naast de vloerverwarming een wandradiator aanwezig, de rest is enkel vloerverwarming. Voor de radiator vind ik een nieuwe Tado knop niet nodig. Die mag gewoon meedraaien als de vloerverwarming in die ruimte aan gaat. Maar de rest zal vervangen moeten worden.
De huidige opstelling is 3 BDR91 relaismodules naar de 5 Uponor knoppen op de verdeler van de vloerverwarming. Daarnaast is er een BDR91 module naar de ketel aanwezig, ik weet eigenlijk niet goed hoe dit precies zit. Bij de installatie van deze modules is de Honeywell VC4013 ontkoppeld, in ieder geval hangt daar de kabel onaangesloten naast.
Is het mogelijk om een Tado systeem aan te leggen waarbij ik de 3 ruimtes apart kan blijven aansturen? Heb ik daarvoor 3 thermostaten nodig of is de temperatuursensor voldoende? Maar vooral, wat heb ik nodig bij de CV-ketel en de verdeler van de vloerverwarming?
Na dagen zoeken op het internet hoop ik dat iemand mij hierbij kan helpen.
Groeten, Ester
Reacties
-
Waarom wil je van Honeywell af? Meestal kiest men tado omdat dat goedkoper is, maar je hebt al de 'dure' variant. Bevalt die niet? Of hoop je met tado te gaan besparen? (want dat kun je rustig vergeten)
Ja het is wel mogelijk om dit met tado te doen, maar niet eenvoudig en relatief duur.0 -
Goeie vraag!
Ik krijg 1 thermostaat niet meer gekoppeld aan de BDR91. Dus ik sta voor mijn gevoel nu voor de keuze, of een nieuwe thermostaat, of toch maar meteen alles vervangen zodat ik eea ook op afstand zou kunnen bedienen. De airco's heb ik ook al op Tado aangesloten. Maar ik heb geen betaald abonnement en wil dat ook niet.
Ik dacht ook aan als we in de toekomst een warmtepomp krijgen en de salderingsregeling er niet meer is, het misschien wel goed is om een slim systeem te hebben. Maar dat kan tegen die tijd natuurlijk ook altijd nog.
Alles vervangen is sowieso duurder inderdaad. Misschien moet ik het dan toch nog maar even makkelijk houden. En dan zien we wel wat de toekomst ons brengt.
Dank voor je vraag! De twijfel wordt hiermee al iets weggenomen. En goed om te weten dat het wel mogelijk is. Ik denk er nog even over na.
0 -
Ok, prima en ik snap je overwegingen. Maar tado en warmtepompen gaat ook niet zo maar, begrijp uit de berichten hier (ik heb zelf nog geen wp) en voorsorteren op iets wat je niet hebt is ook wat koffiedik kijken. Maar ook jammer als je nu nog investeert in Honeywell spullen en over een jaar ga je wat anders doen...0
-
Het zal wel wat langer duren dan dat (hopelijk). Maar misschien is het slimme systeem van Honeywell dan ook nog een te overwegen optie. Ik ga voor nu toch maar op zoek naar een goedkope nieuwe Honeywell thermostaat. 👍️
0