condensatieketel Vaillant Eco Tec Plus
Hallo ik heb een Vaillant Eco Tec Plus condensatieketel met buitenvoeler. Is het mogelijk om een Tado thermostaat probleemloos aan te sluiten en dat hij de instellingen van de oude thermostaat overneemt. Dank bij voorbaat.
0
Beste Antwoord
-
Tado werkt niet met een buitenvoeler maar bepaalt de buitentemperatuur aan de hand van de lokatie die je opgeeft en een weerservice op internet.
En er wordt niks overgenomen van je oude thermostaat, je moet de boel opnieuw configureren.
0
Antwoorden
-
Thx Rob2, moet ik de buitenvoeler dan loskoppelen?0
-
Dat is wel beter ja. En de ketel omconfigureren dat ie geen buitensensor meer gebruikt.
Tado zal zelf al de watertemperatuur bijstellen aan de hand van het weer, en als beide systemen actief zijn werkt dat wellicht niet goed waardoor de verwarming niet warm genoeg wordt ofzo.
0 -
Ik vermoed dat het omconfigureren van de ketel gebeurt via de huidige thermostaat van Vaillant?
Bij de Tado kan je ook de temperatuur instellen van het warm water (douche) thx0 -
Nee dat doe je normaal gesproken op de ketel via een klein schermpje en een paar knopjes.
0 -
Klopt, was het vergeten. Misschien wacht ik beter om de Tado te installeren tot de winter voorbij is 😉0
-
Ja, in de zomer hoeft die niets te doen -dan is het altijd goed. Kom je er volgende winter achter...🙃0