w.Intercom = i;Remeha Elga Ace - Opentherm omzetten naar Aan/Uit — tado° Community

Remeha Elga Ace - Opentherm omzetten naar Aan/Uit

In mijn woning heb ik een Tado thermostaat en alle radiatoren/ruimtes voorzien van slimme Tado thermostaat knoppen. Mijn woning wordt verwarmd door een Remeha Avanta CV ketel.

Afgelopen jaar heb ik een Remeha Elha Ace 4KWH hybride warmtepomp laten plaatsen, naast mijn bestaande Remeha CV ketel. Deze hybride warmtepomp behaald niet het maximale vermogen. De aanvoer temperatuur gaat naar max. 35 graden.

Mijn installateur adviseert de Tado thermostaat te vervangen door een Remeha thermostaat. Op uw forum lees ik ook diverse klachten over Tado i.c.m. Elga Ace. De aansturing via OpenTherm blijkt niet correct te werken en geadviseerd wordt deze om te zetten naar Aan/uit.

Nu is mijn vraag aan u, hoe nu verder?

Gaat Tado deze (veelgebruikte) warmtepomp nog ondersteunen, via bijvoorbeeld OpenTherm?

Hoe kan ik mijn opentherm aansluiting omzetten naar Aan/Uit? Is daar een instructie voor beschikbaar?

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ik zou er melding van maken bij de servicedesk, dan krijg je wellicht antwoord op je vragen en zetten ze meteen even je configuratie op aan/uit.

• Hoe maak ik deze melding?

Ik kom niet verder dan een zeer trage Chatbot. Kan nergens de gegevens van de servicedesk vinden.

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Ja daar moet je zijn voor contact