Tado op Remeha avanta 28 aansluiten

Opties
Weet iemand welke aansluiting van de tado moet gebruiken om mijn bedrade remeha avanta aan te sluiten. Ik heb de bus aansluiting geprobeerd, maar de ketel sloeg in storing met de melding lage spanning

Beste Antwoord

  • Lesleyfrl
    Lesleyfrl
    Antwoord ✓
    Opties
    Daar had ik idd al gekeken, maar in de instructie staat het model remeha avanta niet genoemd. Dus had ik rood en blauw aangesloten (rood en blauw) op de + & - connectie rechts zoals bij mij awb maar dat werkt niet

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Gebruik de installatie wizard op https://tado.com/start

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Moet er wel tussen staan. Als je de pro app download, kun je de instructies bekijken voor je ketel.
  • Bedankt. Ik ga het zaterdag proberen en laat weten of het gelukt is. Fijne avond
  • Andreplusplus
    Opties
    Remeha Avanta 28c, stekker X6, 3 en 4
    OpenTherm
    (Avanta plus 28c, stekker X9, 7 en 8)
  • peewel
    Opties

    ik heb net deze week mijn thermosmart vervangen door een bedraadde Tado. Mijn Remeha Avanta 28C stond al op Opentherm, ik heb de twee draden op de + en - van de Tado aangesloten. Dit werkt wel maar: opwarmen gaat langzaam. Het lijkt erop dat de Tado de ketel niet vol open zet (met de thermosmart ging het veel en veel sneller). Bijvoorbeeld: vandaag om 9 uur had de kamer op 19C moeten staan, het is nu 3 uur later en hij staat op 18.4.

    Iemand enig idee wat er niet goed is? De instelling van de Tado is D01 HC01, HW uit en EK uit.(Wat doet die Ek eigenlijk?)

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je bent kennelijk een professional dus gebruik dan maar de app voor professionals...

  • Andreplusplus
    Opties
    Ek = draadloze ontvanger ('extensiekit')
    Kijk even naar max CV watertemp instelling op de ketel en max vermogen.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    december 2023 aangepast
    Opties
    Hoe worden je radiatoren gestuurd?

    Want met alleen een slimme thermostaat gaat er niks gebeuren als je die alleen maar hebt.
  • peewel
    Opties

    Ik heb "gewoon" mijn Thermosmart vervangen door een Tado. Beide in opentherm mode (D01 op Tado). Aan de ketel en radiatoren niets vervangen (niets smarts verder) en bij de Thermosmart was mijn woonkamer binnen een half uur op temperatuur, nu duurt het 5 uur. Vandaar dat ik een instelling vermoed als oorzaak, tenzij er verschillende opentherm protocollen zijn.

    Ik lees dit nog in mijn Remeha handleiding:

    Belangrijk Als u een weersafhankelijke regelaar of een OpenTherm regelaar gebruikt, dan wordt de CV-watertemperatuur automatisch aangepast.

    Ik kan me toch niet voorstelling dat de Tado deze aanpast?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja doet ie wel. daar zijn wel vaker klachten over. Je kunt dit door de servicedesk laten configureren of de app voor professionals gebruiken.

  • peewel
    Opties

    Ondertussen via de Installateurs app de maximale CV watertemperatuur aangepast. Helpt niet. Nu maar hulp aan Tado vragen.

  • peewel
    Opties

    Vooralsnog geven ze aan dat de instellingen goed staan maar mijn ketel doet echt minder zijn best dan met de Thermosmart, dat kun je gewoon horen.

  • LeonO
    Opties

    Ben benieuwd naar de oplossing, heb precies dat. Vorige week Thermosmart -via de tadowizard- omgeknoopt naar Tado. De ketel is een Remeha Avanta. Klacht: verwarmen gaat extreem langzaam.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Klachten moet je niet hier melden maar bij de servicedesk!

  • Iedereen heel erg bedankt 3 op com en 4 op no werkt prima.
  • Andreplusplus
    Opties

    Jammer, @Lesleyfrl de ketel werkt beter, efficiënter en goedkoper met Opentherm, want modulerend.

  • Bedankt voor de tip. Ik zal me erin verdiepen. Er zat nu ook een aan uit thermostaat op dus heb ik die draadjes omgezet. In de prof handleiding stond idd nog iets over open therm, maar dan moet ik op de ketel ook draden aanpassen, maar ik ben geen installateur. Door nu met de tijdklok te schakelen zal het allicht al zuiniger zijn dan handmatig schakelen.