Afwezigheid zonder geolocatie

Opties
Beste lezers,
Sinds enkele dagen hebben wij tado geinstalleerd. Vooralsnog alleen een draadloze thermostaat in de woonkamer met daar vloerverwarming en de ontvanger aan de ketel, geen verdere radiatorknoppen.
Gezien de vloerverwarming heb ik in het “aanwezig” schema “s nachts de temperatuur 1 graad lager dan overdag ingesteld.
Wij hebben beide onze telefoonlocaties niet gedeeld met de app, omdat wij dat niet willen maar ook omdat dat met de vloerverwarming nirt goed zal werken. Nu zijn mijn vriendin en ik regelematig samen een if meerdere dagen van huis voor werk. Dan stel ik via de app “afwezig” in, maar tado blijft dan gewoon het aanwezig schema volgen.
Wat kan ik hieraan doen?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    december 2023 aangepast
    Opties

    Als je hem op "afwezig" zet via de app gebruikt ie dat schema.

    MAAR: als je handmatig de temperatuur veranderd hebt tov het schema BLIJFT DAT GELDEN ook als je afwezig bent!

    Dus EERST "terug naar het schema" en dan pas "afwezig" zetten.

  • MaxR
    Opties
    Dank voor je reactie!
    Dit had ik inderdaad al ergens gelezen en heb ik dus ook gedaan. Helaas is dit niet de oplossing.
  • Andreplusplus
    Opties
    Geen idee, bij mij werkt dat gewoon.
  • Arie53
    Opties

    ik heb een aantal blokken in de app. Home, airconditioning, thuis ivm geolocatie, enegy IQ etc. Kies het blok van home waar je het schema van de tado instelt. Ga rechts bovenin naar het schedule. Je ziet dan het schema voor thuis, elke dag, of week. Je kan ook op afwezig bovein drukken. Afwezig heeft geen schema, alleen een minimum afwezigheids temperatuur als je afwezig bent. Als je he schuifje uit zet is er alleen vorst beveiling, die moet dus aan staan. Zet daar een wat lagere temp, zeker als je een paar dagen weg gaat, bijv 17 graden. Als je weer terug gaat naar het begin scherm dan kies je in thuis geolocatie de tab afweg. Ik laat dit op auto want ik heb mijn Iphone gekoppeld. Nu zou het de temp moeten zakken tot 17 graden of. Wat je zelf gekozen hebt. Hoop dat het duidelijk is, succes!

  • Andreplusplus
    Opties
    @Arie53 Zo te zien kom je net binnen - misschien eerst even wat meelezen en rondkijken voor je medegebruikers een lesje 'tado schema instellen' geeft. Dat is nl. niet het antwoord op de vraag en helpt dus niet in deze.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Dit is al eens eerder aan de orde gekomen in dit forum. Alleen een slimme thermostaat gebruiken kan niet. Je hebt dan geen ruimte waar je de temperatuur van kunt regelen. Je zult ook een radiator knop of een zone klep moeten aansturen met Tado. Anders gaat het niet werken helaas
  • Andreplusplus
    Opties
    Het is niet het antwoord op de vraag, en ook niet juist. Alleen een tado thermostaat ter vervanging van een ander merk kan prima. Dan regel je de woonkamer net als voorheen.