Geolocatie en schema per gebruiker

Ik woon met een gezin in een huis, zoals velen met mij denk ik. Thermostaat en alle radiatorknoppen van tado.

Waarom moet het hele huis verwarmd worden als maar één gezinslid thuis is?

Dat zou pas een (automatische) besparing zijn! Als bijvoorbeeld mijn zoon thuis komt gaat alleen zijn kamer aan, bij andere gezinsleden weer andere ruimtes.

Ik kan de roadmap voor toekomstige functies niet meer vinden op de tado site, maar wordt hier nog aan gewerkt?

28
28 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Ik beheer een studentenhuis. 1 ketel en een aatal kamers. graag de geolocatie aan/uit pertermostaat laten werken. in het hele huis is er altijd wel iemand en dan worden alle kamers verwarmt 

  • Ik zou graag zien dat we per radiatorknop zouden kunnen reageren op geofencing.
    Als een van de kids niet thuis is, dan is er geen reden om zijn kamer te verwarmen. Idem voor mijn studeerkamer.
  • Klopt, Geofencing per kamer zou een leuke aanvulling zijn. (Tado werkt per kamer).

  • Ik sluit me hierbij aan. was eigenlijk in de veronderstelling dat dit kon toen ik het systeem aanschafte. lijkt me zo voor de hand liggend.

  • Dat zou idd het een en ander oplossen

  • Je kunt dit heel eenvoudig doen met Apple homekit. Wel moet de persoon of personen de woning echt verlaten. Geofencing binnen de woning is niet mogelijk, tenzij je een sensor, zoals bijv de Philips Hue bewegingssensor in een kamer plaatst.

  • Je kunt natuurlijk per kamer een ander schema aanmaken en op de kinder- of studeerkamer bij alle tijdsblokken de GEOlocatie uitzetten onder geavanceerde instellingen. Dit zorgt er voor dat die kamers helemaal niet meer naar GEOfencing luisteren.

    Maar een uitbreiding hierop dat je per toestel de GEO aan één of meerdere kamers kan koppelen zou wel mooi zijn ja.

  • Ik ben gescheiden en mijn kinderen zijn er de helft van de tijd. Ik zou graag gewoon een kamer uit kunnen zetten voor langere tijd. (Hoeft niet per se met geofencing want de helft van de tijd vergeten ze hun telefoon en dan denkt het systeem dat ze thuis zijn). Maar zodat ik het uit zet en het niet bij het volgende moment in het schema weer aan floept, wat nu gebeurt Hoe ik het voor me zie: dat ik zowel het hele huis als alleen 1 of meer kamers op afwezig kan zetten. Ook als ik een week vakantie thuis heb, dan wil ik mijn werkkamer uit kunnen zetten.
  • B79
    B79 ✭✭✭
    @MargrietM dit kan je oplossen door tussen de schema’s te wisselen. Heb mijn kids ook om de week en dit werkt voor mij prima.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Wat hij bedoelt is dat je bijvoorbeeld voor zo'n kamer die je niet wilt verwarmen het normale schema hebt ingevoerd voor elke dag apart of voor za/zo/werkdagen en dan maak je een schema voor alle dagen hetzelfde en daarin zet je de verwarming de hele dag laag (15 graden ofzo).

    Je kunt dan in een handeling op die kamer kiezen tussen het schema voor elke dag apart of het schema voor alle dagen hetzelfde en daar staan dan dus twee verschillende schema's in.

  • We zijn al twee jaar verder maar nog steeds geen reactie van tado.

    Jammer.

    Als het met HomeKit kan moet het met tado ook kunnen lijkt me. Gaat ook door elkaar heen lopen… Als ik In HomeKit zeg: als ik weg ga, studeerkamer uit (dus via geofencing HomeKit) dan blijft ‘ie uit als ik terugkom. Moet ik daar weer een automatisering voor maken.

  • Ja ook begin vorig jaar al aangegeven tien ik mijn huis met Tado ging uitvoeren. Veel hulp van Tado tot de aanschaf echter deze optie en de storing weergave in de app blijven uit. En inderdaad als bedrijf zou een roadmap als service een super klant vriendelijk gebeuren over komen. En misschien een roadmap met kunnen stemmen welke functies het hoogst op de lijst moeten
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Er was ooit wel een roadmap te vinden op de site maar die hebben ze weg gehaald toen wel heel duidelijk werd dat er zelfs aan items met "hoge prioriteit" op die roadmap helemaal niks gedaan werd, en er wel allerlei zaken gerealiseerd werden die helemaal niet op die roadmap stonden (zoals reclame voor ketelservice bedrijven en niet werkende monitoring van het systeem, of instelling van de temperatuur ineens per 0,5 ipv per 0,1 graad)...

  • Dit is ook mijn nr 1 wens. Samengesteld gezin met kids die in en uitvliegen. Verwarming op slaapkamer kan uit als iemand er niet is. Kan natuurlijk allemaal handmatig, maar daarvoor schaf je geen Tado aan...

  • En met de huidige situatie in de wereld helpen alle beetjes dus Tado pak deze wens op en zorg dat geofencing per kamer en gebruiker gaat werken.
    Ooh en MagreetM ik denk dat jij de enige bent met kinderen die hun telefoon vergeten .... 🤪.
  • easyC
    easyC ✭✭
    Geofencing per kamer lijkt me lastig zonder extra sensoren, maar per gebruiker één of meerdere kamers kunnen koppelen en daar geofencing op toepassen zou toch mogelijk moeten zijn.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    @easyC met "geofencing per kamer" wordt niet bedoeld dat kamers wel of niet verwarmen afhankelijk van of er iemand in die kamer is, maar dat het wel of niet verwarmen van een bepaalde kamer gekoppeld is aan het binnen de geofencing ring zijn van bepaalde gebruiker(s).

    Nu kun je alleen het hele systeem laten inschakelen als er een willekeurige gebruiker in de buurt is.

  • easyC
    easyC ✭✭
    maart 2022 aangepast
    @Rob2 : dat is wat ik schrijf dacht ik. Kamers aan personen koppelen en daar geofencing op toepassen.
    Dat staat ook in mijn originele vraag die dit topic startte…
  • Volledig mee eens. Zeer nuttige aanvulling.