Knop heeft geen goeie connectie, reageert niet

Opties

Ik heb een ruimte met een Tado knop, die draait al een paar jaar prima. Nu ineens stopt de knop met communiceren. Al 2x batterijen vervangen maar dat is het niet. In de app zegt Tado dat de connectie gewoon goed is, batterij ook, maar 'Hi' laten zien door de display te laten knipperen werkt niet.

Als ik de knop handmatig opendraai doet hij het wel, maar hij geeft uiteraard alleen maar warmte als toevallig de ketel draait. Wat dus niet meer werkt is aan de knop draaien zodat de ketel aangaat, en als ik op de app de temp aanpas zie ik die ook niet verschijnen op de knop.

Knop er ook al een paar keer afgehaald, batterijen eruit, knop er weer op. Ik zag ineens allemaal oude temperatuurinstellingen voorbij komen, als een soort backlog, maar de knop communiceert nog steeds niet met de app, de rest van de knoppen in huis wel, vreemd. Ik zie ook in de grafiek dat hij sinds een uur of twee geleden dus niet meer communiceert. De knop in de ruimte geeft 20.6 aan, in de app staat 12.6, en er blijft in de app ook staan 'ingesteld op ...' en nooit meer verwarmt naar .., ook niet als ik hem bijvoorbeeld even op 24 zet.

Wat kan dit zijn? Alvast dank

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    Vraag voor tado support lijkt me
  • Lars_J
    Opties

    Ok ja wellicht.

    In ieder geval, mocht iemand dit zelfde probleem hebben. Na twee jaar prima gedraaid te hebben moest ik de internetbridge anders plaatsen, nu heeft de verste knop in huis wel contact met de app.

    Vind het sowieso apart dat er geen mogelijkheid hebt tot meerdere bridges oid, in een groot huis bereikt deze niet altijd alle knoppen. Er is ook regelmatig even een knop offline die dan later weer terug komt.