Tado in combinatie met Bosch HRC 30 II

Goedemorgen allen,

Ik heb een aantal dagen geleden mij bedrade tado thermostaat ontvangen.

Ik gebruikte hiervoor nog een oude Honeywell Chronotherm IV thermostaat. Na wat tips gelezen te hebben op dit forum heb ik de Tado aangesloten. De kabels bij de cv-ketel zaten op ingang 2 en 4 en heb ik nu aangesloten op B+B. Betreft een Bosch HRC 30 II.

Tevens heb ik de instelling op de Bosch cv-ketel aangepast naar 01: 0-24V ingang, Bosch regelaar FR-FW (B-B).
Daarnaast de geadviseerde instellingen op de Tado ingesteld.

Probleem is nu dat de cv-ketel niet lijkt te reageren op de tado. De cv-ketel stookt regelmatig en willekeurig, het lijkt erop dat het altijd rond de 22 graden blijft. Ook als ik in de app de temperatuur terug zet naar 15 graden of zelfs helemaal uit zet.

Het vreemde is dat het de eerste paar dagen wel goed gefunctioneerd heeft. Temperatuur daalde toen snachts netjes zoals ingesteld. Nu blijft de ketel 24/7 verwarmen.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen om het wel werkend te krijgen? Eventueel ben ik ook al tevreden om de ketel te laten draaien via het aan/uit principe.

Gr Chris

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ik zou zeggen lees eerst eens een van de vele andere topics...

  • Al gedaan Rob, bedankt voor deze bijdrage.
  • Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Chronotherm 4 is s aan uit, dus zul je Tado ook aan moeten sluiten en configureren.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Maar ja, Bosch HRC 30 II is HT-bus voor B-B contacten, heeft voorkeur boven aan/uit.
    Beperking van de wizard is helaas dat deze niet overweg kan met een switch van protocol van oude naar nieuwe thermostaat.
    Je moet de wizard dus foppen door te zeggen dat je een HT Bus thermostaat ( bijv Bosch FR-FW) had.
    Tevens een brug (draadje) tussen contacten 2 en 4 van de ketel aanleggen.
    En tenslotte op de ketel de juiste thermostaat instellen via servicefunctie 7.f (01, dat is de af-fabriek instelling, maar voor de oude aan-uit thermostaat was het 04)
w.Intercom = i;