w.Intercom = i;Waar kan ik de hot water tegel vinden? — tado° Community

Waar kan ik de hot water tegel vinden?

Goedemiddag. Ik heb net mijn Tado thermostaat laten installeren en nu lees ik iets over een hot water tegel. Die zou ik ergens in de app moeten vinden, maar waar? Hij staat niet bij “thuis”. Of is hij alleen aanwezig je Auto Assist hebt? Ik krijg ook geen reactie via de chat.

Reacties

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Het hangt er vanaf wat voor type ketel je hebt en hoe het systeem geconfigureerd is. Dus niet van een evt abonnement.

• Ik heb een Intergas kombi Kompakt, maar volgens mij is er niets geconfigureerd wat betreft water. Denk dat ik daar achteraan moet. Dank voor je antwoord.

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    HW staat op x, en zou op HW (vinkje) moeten staan om de tegel te tonen. Je kan je wel afvragen wat je er mee wil bereiken, want tado kan en doet er niet veel mee, meestal kan de ketel het beter regelen. Zeker in jouw geval, want volgens mij heeft de ketel geen buffer/voorraadvat.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Wat Andre schrijft klopt in de zin dat de ketel zelf beter het schema kan bepalen dan Tado, maar wel is het zo dat als je de boel geconfigureerd hebt op OpenTherm en de heet water aansturing in de Tado uitschakelt, het warm water altijd 55 graden is. Dat kun je dan nergens meer instellen op een andere temperatuur mocht je dat willen.

Maar als er geen heet water tegel is en je hebt die niet zelf bewust uitgezet dan denk ik dat de boel op aan/uit regeling geconfigureerd staat.

• Nee klopt, geen buffer. Dan laat ik het gewoon zo. Ik zit ook niet te wachten op problemen, want ik heb er 0 verstand van😊

• En ja, hij is op aan/uit geconfigureerd. Ben ik ook niet zo blij mee, dacht dat modulerend (is dat hetzelfde als Open therm?) beter was? Sorry voor de vele vragen, maar het is voor mij allemaal nieuw.

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ja modulerend is beter maar dan moet je hem opnieuw gaan instellen en ook de plek waar de draden zijn aangesloten veranderen.

Als je de thermostaat in de app verwijdert en dan met een computer naar de site https://tado.com/start gaat kun je hem opnieuw configureren. Zeg dan dat je een Honeywell Round Modulation (T87M) thermostaat had en verzet de draadjes zoals hij aangeeft. En denk er aan: ketel UIT tijdens de procedure, zoals hij zegt. Alleen je kunt gewoon de steker uit het stopcontact trekken bij de ketel als die er zit, je hoeft dan niet bij de meterkast te gaan rommelen.

• karstvdw
    december 2023 aangepast

*reactie verwijderd en op een andere plek gepost*