Intergas Kombi Kompakt HRE 36/30A blijft stoken

Opties

Heb vandaag de Wireless Smart Thermostaat starterkit V3+ geïnstalleerd ter vervanging van een Honeywell modulerende thermostaat.

Alles volgens de installatie stappen gemonteerd en toch blijft de ketel op maximale kracht branden ondanks dat de kamerthermostaat op 19 graden staat. Kamer is al een paar uur op 22,5 graden en weet iemand een oplossing? Volgens de app werken alle onderdelen zoals de bridge, ontvanger en sensor gewoon. Anders toch maar weer terug naar de Honeywell thermostaat? Bij de klantenservice/chat geven ze geen inhoudelijke reactie en of antwoorden. Hulp is welkom

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties
    Is de thermostaat op de ketel aangesloten op X4, contacten 11 en 12? Op tado op +/-.
    Daarna ketel gereset?
  • MCS138
    MCS138
    december 2023 aangepast
    Opties

    Dag Andresplusplus, heb alles aangesloten zoals beschreven in de instructies. Ketel gereset, zelfs stekker er uit gehaald en ook die van de draadloze ontvanger.

    Het constante branden van de ketel opgelost was daarna opgelost.

    Het nieuwe probleem is dat de CV nu niet meer aanslaat. Kamertempratuur is 18,6 graden en heb de thermostaat op 25 gezet, maar de ketel slaat maar niet aan. net alsof hij geen signaal krijgt. Net de stekkers er nog een keert uit gehad en de ketel gereset, maar hij slaat niet aan.

  • Andreplusplus
    Opties
    Dan wordt het vanaf hier lastig om te helpen. Lijkt me dan een vraag aan tado support.
    De wizard houdt geen rekening met verandering van aansturen (bus versus aan/uit), vandaar mijn aanwijzing over X4 11 en 12.
    Hou de wizard voor de gek door te doen alsof je een opentherm thermostaat had (bijv Honeywell Round)
  • MCS138
    Opties

    Ik had een honeywell round modulerende thermostaat die ook al op de 11 en 12 was aangesloten (zie foto) en heb de Tado daar ook, net als in de instructies ook weer op aangesloten.

    Het is wel een draak van een systeem en sta op het punt iemand te betalen om het goed geïnstalleerd te krijgen.

    Dankjewel voor je hulp en ik zie dat je vaak reageert in dit forum, hulde.


  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je voorheen een honeywell round modulation thermostaat had en nu de Tado dan WERKT het als je het installeert via de website https://tado.com/start

    Als je al zelf geknutseld had dan eerst de thermostaat uit je configuratie gooien en dan pas naar die site gaan.

  • MCS138
    Opties

    Dag Rob, heb de installatie via de Tado start gedaan, maar dat werkt dus niet.

    Wat bedoel je met de thermostaat eerst uit de configuratie gooien?

    Ben nu op het punt dat de Draadloze ontvanger wel reageer als ik warmte vraag van de CV en dan gaat het lampje branden (zie foto), maar de ketel doet dan nog steeds niets.


  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ga naar je configuratie en haal alle apparaten eruit.

    Ga naar https://tado.com/start en doe het opnieuw.

  • MCS138
    Opties

    Dag Rob, ze (Tado) hebben de iets aangepast in de configuratie van mijn systeem en voor nu lijkt het te werken.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ok dan had je dus toch iets verkeerd opgegeven in die installatieprocedure...

  • MCS138
    Opties

    Dag Rob, volgens mij niet, want heb alle stappen gevolgd zoals aangegeven, maar er is ergens toch iets niet goed gegaan. Helaas leggen ze ook niet uit wat er mis is gegaan, dus blijft het onduidelijk of ik een fout heb gemaakt of dat er wellicht toch ergens een fout zit in de ketel(aansturing) en de Tado soft- of hardware.

    Maar toch bedankt voor je hulp en ik ben blij dat alles werkt!