registratie van internetbridge en smart thermostaat lukt niet: andere woning foutmelding

Opties

Ik heb 2 weken geleden een starterskit v3 gekocht via ah.deal.nl (van Navstar). Dit is mijn 2e Tado thermostaat die een andere ruimte met elk een eigen cv gaat aansturen.

Als ik de bridge wil toevoegen krijg ik de melding dat deze al in een ander woning staat geregistreerd. Zelfde foutmelding voor de thermostaat.

Dat lijkt me vreemd, want nieuw uit de verpakking.

Wat kan hier aan de hand zijn? En dan, hoe krijg ik de boel aan de praat...

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan is ie wellicht geretourneerd en opnieuw verkocht. Dat is een beetje het nadeel van de consumentenwet die je de gelegenheid geeft om alles wat je online koopt binnen 2 weken zonder reden terug te sturen.

    (enige) oplossing: contact opnemen met de servicedesk zodat zij dit kunnen resetten.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Je kunt geen 2 bridges in 1 woning gebruiken.

    Je kunt ook geen 2 cv ketels aansturen binnen 1 woning.

    Of je moet een tweede account aanmaken en dan steeds van account wisselen
  • Marelli
    Opties

    Dat is balen. Ik heb mijn B&B cv op de Tado met internetbridge. Nu wil ik met een tweede Tado het woonhuis aansturen. De bridge in de B&B is buiten bereik van het woonhuis.

    Ik had begrepen uit de verkoopchat dat dit wel zou moeten kunnen.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Alleen met een tweede account
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja het kan met 2 accounts. Wat sowieso beter is want dan kunnen de gebruikers van je B&B niet de boel in je eigen huis verstieren. Maak dus een 2e account. Je moet daarvoor een 2e mail adres hebben, maak er desnoods een aan bij gmail of outlook.com ofzo.

    Maar de melding "bridge staat al in een andere woning geregistreerd" waar je het over hebt die heeft hier niets mee te maken, dat betekent gewoon dat iemand er al mee gespeeld heeft. Servicedesk benaderen, echt!

  • Marelli
    Opties

    Service desk helpt me hier niet verder mee. Het -tergend langzame- gesprek komt meteen terug op m'n al bestaande account.

    Ik stop er mee. Spullen terug in de doos en op marktplaats.

    Afstand tussen beide thermostaten is te groot om ze op één bridge te krijgen (in ga er van uit dat wel kan)

  • Andreplusplus
    Opties
    Echt, zij zijn de enigen die je hier mee kunnen helpen.
    Probeer een paar keer, wat sommige support agents zijn echt nono's, en anderen meer technisch onderlegd. Dus tot je iemand treft die wel jouw probleem snapt.
    Je kan kijken wat de tado pro app zegt als je de bridge daar in invult bij systeemcontrole.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Je moet vin AH zijn met je klachten, daar heb je het gekocht
    Niet bij Tado