Zoneregelklep vloerverwarming

Opties
Hoi,

Na 2 jaar geen problemen gebeurt er nu iets raars.
De vloerverwarming beneden lijkt mee te lopen op de warmteaanvraag van boven(radiatorknoppen)
De zoneklep word aangestuurd door de bedrade thermostaat beneden. Deze klep gaat enkel open als de temperatuur onder het gewenste niveau komt. Dit heb ik getest door de temperatuur te verhogen en te verlagen. En dan opent en sluit de zoneklep netjes.

Toch blijft de aanvoerleiding na de klep warm. De retourleiding echter niet. Wel als de klep open staat. Dan word deze retour ook gloeiend heet. En voel ik het water door de aanvoer stromen. In de app lijkt alles te werken.

Kan het zijn dat de zoneklep niet goed afsluit? Deze is nu 2 jaar oud. Het witte pinnetje op de zijkant gaat netjes heen en weer bij openen en sluiten. Maar ik kan er niet in kijken natuurlijk.

Beste Antwoord

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Dat zou betekenen dat de klep op dicht staat (wat je blijkbaar aan het witte pinnetje kan zien) en toch de leiding voorbij de klep warm wordt?
    Dan zou ik ook zeggen dat de klep niet goed meer afsluit.

Antwoorden

  • De klep stuurt trouwens niet open bij een warmteaanvraag vanaf de radiatorknoppen. Het word ook niet warmer dan 22 graden beneden. Ik vertrouw de klep zelf niet. Maar wil toch graag even horen wat anderen denken
  • Hoi,

    Ik ben er inmiddels achter ja. De klep zat vast. Dat kon ik natuurlijk pas zien nadat ik de motor er vanaf had gehaald. Kwam erachter na een filmpje op youtube over onderhoud aan deze klep. Toch bedankt!