Tado tijdelijk zonder wifi

Opties
Beste community,

Ik ga verhuizen en draag de tado over aan de nieuwe bewoners. De procedure daar voor is op zich duidelijk.

Punt is dat de nieuwe bewoners eerst een aantal weken gaan verbouwen voordat ze er gaan wonen en er dus een aantal weken geen wifi in het huis aanwezig is.

Ik kan echter nergens duidelijk vinden wat er wel en niet werkt/blijft werken.

Ik ga er van uit dat de kamerthermostaat die de ketel (via een draad) aanstuurt nog wel de ketel in en uit kan schakelen, maar de radiatorknoppen zullen geen verbinding meer kunnen krijgen met de kamerthermostaat om om warmte te kunnen vragen.

De meest ‘extreme’ versie zou zijn de knoppen tijdelijk fysiek te verwijderen waardoor de radiatoren allemaal open staan en in ieder geval warm worden.

Heeft iemand andere inzichten/suggesties/tips voor deze situatie?

Gr,

Ton

Beste Antwoord

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    En ook zonder internet kunnen knoppen en thermostaten via de bridge communiceren. Maar de bridge moet wel op een usb voeding zijn aangesloten.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tado werkt niet met WiFi. Dus dat maakt niets uit. Zolang je maar bekabeld (RJ45 ethernet) internet hebt.

  • @Rob2: Dank je voor je antwoord. Het probleem is dat er dus helemaal geen internet/wifi kastje aanwezig is tijdens de verbouwing.

    @Andreplusplus: Werkt het inderdaad op die manier. Ik dacht dat de bridge de wifi als een drager gebruikte, maar hij zendt dus zelf signalen uit. Dan is dat best een sterk signaal want het huis is 4 hoog (het is een drive-in woning met een opbouw erop) en dat signaal reikt dan tot bovenaan, terwijl ik wel een wifi repeater nodig heb om tot bovenaan wifi ontvangst te krijgen. Dankjewel voor de info.

    Gr,

    Ton

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nou het signaal van de bridge zit op een lagere frekwentie dan WiFi dus wellicht dat het in bepaalde omstandigheden wel werkt waar WiFi niet werkt, maar in het algemeen is de klacht hier dat het bereik in grote huizen juist te beperkt is, en er is geen mogelijkheid voor een repeater dus als je bereik onvoldoende is houdt het op.

    Denk er aan dat als je geen internet hebt, geen enkele geavanceerde functie van Tado nog werkt. Het enige wat kan is de temperatuur handmatig instellen op thermostaten en knoppen, en daarmee de ketel aansturen. je moet dus zelfs de verwarming s'avonds lager zetten.

  • @Rob2 : Dank je voor je antwoord. Het bereik is altijd voldoende geweest dus dat moet geen probleem zijn (het huis is niet heel groot maar wel hoog, maar een huis van 12 meter hoog is voor een huis wel "hoog" , maar qua afstand niet heel ver).

    En handmatig is te doen ga ik van uit tijdens een verbouwing. Dit zijn mensen die voor het eerst een Tado krijgen in hun huis, dus de geavanceerde functies gaan ze wel uitvinden als ze er eenmaal wonen. Het gaat er alleen om dat niet alles uitvalt, want dat is in dit jaargetijde niet heel handig.

    Gr,

    Ton

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja het enige waar wel voor gewaarschuwd moet worden: NIET de boel resetten, want dan is het afgelopen.

    (dus NIET de knop 10 seconden indrukken ofzo)

  • @Rob2 : Dank je voor de waarschuwing. Ik zal het doorgeven.

    Gr,

    Ton