Geen warm water vraag

Opties
Ik heb een intergas ketel en nu weer een Tado. Ik had daarvoor even kort een Eneco toon. Daarvoor ook Tado gehad

Nu heb in de Tado weer geïnstalleerd alleen als ik vraag om warm water dan slaat de ketel niet aan. Verwarming werkt prima. Ik heb de tapwater functie op de cv uit staan. Cv dient dus aan te gaan bij warmwater vraag. Zoals de vorige thermostaten ook deden (waaronder de vorige Tado)

Iemand een idee? Cv ketel in van intergas

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit is niet iets waar de Tado invloed op heeft. Dat is ofwel een instelling van de ketel, ofwel een defect.

  • Erik1805
    Opties
    Dat is dan bijzonder. Niks aan veranderd. De vorige Tado had ik in oktober die jaar vervangen voor de toon. Niets aan instellingen veranderd. Zal eens kijken of ik de instellingen op de cv kan resetten
  • Andreplusplus
    Opties
    Bedoel je warm tapwater of CV-warmtevraag?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja kijk even in het boekje naar de warmwater instellingen, die staan op defaults prima dus als ze nu anders staan zet ze dan even terug.

  • Erik1805
    Opties
    Ik bedoel tapwater. Die staat uit en gaat alleen bij warm water vraag. Nu dus niet meer. Ik heb op de cv ketel niets veranderd. De toon die ik hiervoor had deed het prima. Net als de Tado die ik daarvoor had.
  • Erik1805
    Opties
    Ik heb alle instellingen doorgelopen en ze staan zoals in de handleiding. Dus naar mijn idee stuurt de Tado het niet goed aan. Omdat de toon en Tado hiervoor het prima deden.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ok ik heb ook een Intergas ketel en bij mij werkt het prima, met default instellingen van de Intergas.

    Dat betekent dat de Tado alleen de temperatuur regelt en niet de comfort setting, dat doe ik op de ketel zelf, staat hier op "klokje". De warmwater tegel staat hier 24u/dag op AAN maar dat is alleen voor de instelling van de temperatuur van het warmwater. Zet je die UIT of haal je heel de warmwater besturing weg dan zet Tado de temperatuur altijd op 55 graden (en dat kun je die dus op de ketel niet veranderen).

  • Erik1805
    Opties
    Als ik mijn intergas op alleen het klokje zet dan is de ketel constant bezig te verwarmen (tapwater). Of gaat dat een keer uit?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Lees het boekje! Daar staat in hoe het werkt.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Lekkende kraan zeker
  • Erik1805
    Opties
    Denk het niet. 3 dagen geleden hing de toon nog aan de muur en die deed het prima qua warm water
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je denkt dat je Tado niet goed werkt moet je de servicedesk benaderen. Wij kunnen daar niets aan doen.

  • Erik1805
    Opties
    Heb ik gedaan alleen duurt het reageren wel erg lang. Maar ik wacht hun reactie wel even af. Gelukkig zit ik niet in de kou.